مجموع نظرات: ۱
جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
۲ نفر

امروز ١٧ شهریور مصادف با ٢٢ آگوست، روز جهانی عفو و گذشت است و آزادی بیش از ۳ هزار زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای سال‌جاری که توسط ستاد دیه کشور انجام شده، گواهی می‌دهند که گذشت و بخشش جزء مرام ایرانیان است.

زندان

همشهری آنلاین - رابعه تیموری:این ستاد با جمع‌آوری کمک‌های مردمی دیون مالی زندانیان را پرداخت کرده، رضایت شاکیان را جلب می‌کند تا زندانیان جرایم غیر عمد از بند نجات پیدا کنند و به آغوش خانواده بازگردند :

برپایی گلریزان‌های مختلف برای آزادی بدهکاران زندانی، راه اندازی پویش‌های آزادسازی مادران زندانی و ده‌ها مراسم کوچک و بزرگ دیگر که هرساله در گوشه کنار کشور برگزار می‌شود تا عده‌ای که ناخواسته دچار لغزش شده‌اند، از بند و زندان نجات پیدا کنند، به خوبی نشان می‌دهد که عفو و گذشت جزئی از فرهنگ غنی ایرانیان است. به گواه آمار و ارقامی که اسدالله جولایی رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور اعلام کرده، از ابتدای تشکیل ستاد دیه تاکنون با کمک‌های مردمی۱۶۰ هزار زندانی غیر عمد از بند رهایی یافته‌اند.


٩٨ درصد بدهکاران مهریه و نفقه بودند

به گفته جولایی در ۵ ماهه ابتدای سال‌جاری ۳۲۷۴ زندانی از بند رهایی یافته‌اند که از این تعداد ۳۱۴۲ زندانی مرد و ۱۳۲ نفر زندانی زن جرایم غیر عمد بوده‌اند. او مبلغ بدهی این زندانیان را حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرده و گفته است : «با صلح و سازش تا میزان ۲۳ درصد شکات گذشت کرده‌اند. حدود ۹۸ درصد زندانیان محکومیت مالی بدهکاران مهریه و نفقه بوده‌اند. »

آزادی ٣ هزار زندانی جرایم غیر عمد


فقط ١٢ راننده در حبس هستند

کاهش آمار زندانیان تصادفات خبر خوش دیگری است که جولایی عنوان کرده است : «با همکاری ستاد دیه و مجلس و اصلاح قانون بیمه شخص ثالث امروز فقط ۱۲ راننده به دلیل محکومیت در زندان داریم. »
رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور توضیح داده است : «از محکومان آزاد شده با همکاری ستاد دیه، ۲۳ نفر حوادث کارگاهی، ۲۳ نفر شبه عمد، ۹۲۳ نفر مهریه و ۲۳۹ نفر به دلیل نفقه در زندان بوده است. »

آزادی ٣ هزار زندانی جرایم غیر عمد


١٢ هزار و ٦۵٠ زندانی در انتظار گذشت شاکیان

جولایی کمک مقام معظم رهبری در سال‌جاری به ستاد دیه را ۱۵ میلیارد ریال ذکر کرده و گفته است : « همچنین در این سال‌ها با کمک ۱۵۸ میلیارد ریالی رهبری زمینه آزادی ۲ هزار زندانی واجد شرایط مهیا شده است. »
هم‌اکنون ۱۲ هزار و ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان و نیازمند کمک هموطنان و گذشت شاکیانشان هستند تا از بند رهایی پیدا کنند. ۲۶۹ نفر از این زندانیان زن و ۱۰۸ نفر زندانی حوادث رانندگی هستند که یا گواهی نامه ندارند و دارای محکومیت کیفری هستند.

کد خبر 786496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha