همشهری آنلاین: رئیس ستاد دیه کشور گفت: از بدو تاسیس ستاد دیه تاکنون، بیش از یک صد هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

ستاد دیه

به گزارش ایسنا، سید اسدالله جولایی در پانزدهمین همایش جشن گلریزان آذربایجان‌ شرقی با اشاره به این‌که سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۹۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند، اظهار کرد: بالغ بر ۹۷۲ میلیارد تومان بدهی این افراد بوده است.

وی ادامه داد: ازمبلغ ۹۷۲ میلیارد تومان بدهی، حدود 396 میلیارد تومان مورد گذشت شاکیان قرار گرفته است و مابقی نیز توسط خیرین تامین شد.

وی افزود: این جشن همزمان در ۳۷۷ نقطه کشور در حال برگزاری است، برای بنده نیز افتخار بزرگی است که این جشن با حضور دکتر جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور، و دکتر نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در تبریز شکل گرفته است.

جولایی درخصوص کمک مقام معظم رهبری در راستای آزادی مددجویان جرایم غیر عمد، عنوان کرد: همانند سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب امسال هم جزو نفرات اول در روشن کردن چراغ همیاری و کمک بودند و مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان را به ستاد دیه کمک کردند؛ از سویی نیز رییس جمهور ۵۰ میلیون تومان و ریاست قوه قضائیه و مقننه نیز مقادیری را جهت آزادی جرایم غیر عمد کمک کردند.

وی با اشاره به این‌که بیشترین زندانیان جرایم غیر عمد را بدهکاران مهریه تشکیل می دهند، اضافه کرد: بیشتر جوانان به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند که باید خانواده‌ها مبالغ کمتری را برای مهریه در نظر بگیرند؛ از سویی باید اصلاح قانون مهریه نیز در اولویت قرار گیرد تا دیگر بدهکار مهریه در زندان‌ها نداشته باشیم.

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به ضرورت اصلاح قانون بدهکاری و چک، گفت: همچنین بیشترین زندانیان جرائم غیر عمد افرادی هستند که بدون پشتوانه مالی چک‌هایی را ارائه کردند؛ امیدوارم با اصلاح این قانون دیگر شاهد زندانی بدهکار چک در سطح کشور نباشیم.

کد خبر 407015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha