مهدی محسن‌نژاد که برادرش طلای جوانان جهان را گرفت، خودش طی روزهای آینده در جهانی بزرگسالان روی تشک می‌رود.

مهدی محسن‌نژاد

همشهری‌آنلاین -  

مهدی محسن‌نژاد در بلگراد دومین حضورش در مسابقات جهانی بزرگسالان را تجربه خواهد کرد. او در جهانی‌۲۰۲۲ با یک اشتباه باورنکردنی کشتی را در عین شایستگی واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. محسن‌نژاد در وزن المپیکی ۶۰کیلوگرم فرصت دارد تا علاوه بر کسب سهمیه بازی‌های پاریس، ناکامی سال گذشته خودش را جبران کند. شرایط او همانند برادران گرایی است با کمی تفاوت؛ برادران گرایی هر دو در رده بزرگسالان قرار دارند و به جهانی می‌روند ولی برادر کوچک‌تر محسن‌نژاد حدود ۳هفته پیش طلای جوانان جهان را کسب کرد و شاید او و برادرش سال‌های آینده هم‌تیمی شوند.

*کشتی را از چه سنی و از کجا شروع کردی؟

از ‌۱۲سالگی زیرنظر آقای روح‌الله دهملایی در بهبهان استان خوزستان کشتی را شروع کردم. آقای دهملایی مربی من و احمدرضا برادر کوچک‌ترم است.

*احمدرضا در مسابقات جوانان جهان عملکرد خوبی داشت و توانست مدال طلا را کسب کند. نظرت راجع به عملکرد برادرت چیست؟

خدا را شکر که توانست با مدال طلا مسابقات را تمام کند که با پشتوانه خوبی پا به رده بزرگسالان بگذارد. طلایش به من هم خیلی روحیه داد. از همه اینها مهم‌تر نوع کشتی‌گرفتنش بود. او کم‌اشتباه و حساب‌شده کشتی گرفت. احمدرضا حقش را در رده جوانان گرفت و امیدوارم همین روال برایش در بزرگسالان هم ادامه داشته باشد.

*شرایط خودت در آستانه حضور در مسابقات جهانی چطور است؟

اردوهای سنگین و پرفشاری را پشت سر گذاشتیم و شرایط خوبی دارم. امیدوارم امسال نتیجه لازم را بگیرم تا ناکامی سال گذشته را هم جبران کرده باشم. خستگی دوری از خانواده و تمرینات سنگین فقط با مدال جهانی در می‌رود. البته در کمپ تیم ملی امکانات تمرینی و تفریحی بسیار خوبی داریم که نسبت به قبل تحمل شرایط اردوی شبانه‌روزی را برایمان راحت کرده است، ولی دوری از خانواده و شهرمان سخت است که فقط آن را با عشق به کشتی و کسب مدال جهانی تحمل می‌کنیم.

این کشتی‌گیر با تعداد مدال‌های طلایش بهترین بود | می‌خواهم ناکامی پارسال را جبران کنم | تک تک حریفانم را آنالیز کردم

*کارکردن با حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی با توجه به اینکه او هم سبک‌وزن بوده چطور است؟

آقای رنگرز یکی از فنی‌ترین کشتی‌گیران زمان خودش بود که توانست مدال طلای جهان را کسب کند. ایشان از نظر فنی و اخلاقی واقعا بی‌نظیر هستند و در این مدت خیلی برای ما زحمت کشیده‌اند. امیدوارم همه بچه‌ها با عملکردشان نتیجه زحمات آقای رنگرز و کادر فنی خوبشان را بدهند.

*از حریفانت شناخت داری؟

وزن ۶۰کیلوگرم نخستین وزن المپیکی است که سطح بسیار بالایی دارد. بیشتر حریفان اصلی من آسیایی هستند ولی امسال با آمدن روس‌ها ترافیک این وزن بیشتر شده است. به همراه کادر فنی فیلم کشتی همه حریفانم را دیده‌ام و آنالیز لازم را روی آنها انجام داده‌ایم و برای تک‌تکشان برنامه داریم.

*بین کشتی‌گیران فرنگی، سبک کدام کشتی‌گیر را دوست داری؟

آقای حمید سوریان واقعا جزو بهترین‌ها بودند و این از تعداد مدال‌های طلایشان مشخص است.

این کشتی‌گیر با تعداد مدال‌های طلایش بهترین بود | می‌خواهم ناکامی پارسال را جبران کنم | تک تک حریفانم را آنالیز کردم

کد خبر 786290
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha