گروه شهری: رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران بودجه مصوب این مرکز در سال‌جاری را 26 میلیارد تومان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، در این باره گفت: در سال 87 نیز 17 میلیارد تومان بودجه برای تعمیر مساجد و حوزه‌های علمیه و انجام کارهای فرهنگی در اختیار داشتیم، ضمن اینکه قریب به 13 میلیارد تومان نیز بودجه تکمیلی داشتیم که با این بودجه اقدام به ساخت 40 باب مسجد در نقاطی که مسجد وجود نداشت، کردیم.

وی با بیان اینکه عمدتا اعتبارات و بودجه ما به‌طور متمرکز نیست، عنوان کرد: ما بودجه را براساس آمار مساجد در مناطق 22 گانه تقسیم می‌کنیم و پول را در اختیار شهرداران مناطق می‌گذاریم اما سیاستگذاری‌ها و نحوه صرف این بودجه با هماهنگی شهرداران مناطق و نظارت مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری انجام خواهد شد.

ناصحی سپس به مهم‌ترین اقدامات سال گذشته این مرکز اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما بیمه کردن همه مساجد شهر تهران و حوزه‌های علمیه در برابر آتش سوزی بود.وی ادامه داد: همچنین درخواست و پیگیری 5 قطعه زمین در 5 پهنه شهر تهران برای تاسیس و ساخت حوزه‌های علمیه و معافیت عوارض ساخت‌ سالانه و ایمنی مساجد با هماهنگی شورای شهر از دیگر اقدامات ما بوده است.

مشاور شهردار تهران اظهار داشت: در سال 87 تمامی مساجد سطح منطقه 4 شهرداری تهران را به‌صورت پایلوت با بهترین فرش سجاده‌ای مفروش کردیم که این کار قریب به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه داشت.

کد خبر 78233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز