حادثه قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز محله خلازیر که با حکم قضایی انجام و منجر به جان‌باختن ۵ تن از شهروندان شد، واکنش‌های مختلفی از سوی مسئولان در پی داشت و رئیس‌جمهور هم دستور پیگیری ابعاد مختلف حادثه را به دستگاه‌های متولی صادر کرد.

کارگروه بررسی حادثه خلازیر

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم  از کمیسیون عمران و حمل‌ونقل خواست تا در قالب کارگروه تخصصی ابعاد این حادثه و راهکارهای پیشگیری از حوادث مشابه بعدی را بررسی و نتایج حاصل به‌صورت گزارش در صحن شورا ارائه شود.

بر اساس این تکلیف کارگروه تخصصی متشکل از سازمان نظام‌مهندسی ایران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، شهرداری منطقه ۱۹، مرکز مطالعات شهرداری تهران و جمعی از اساتید دانشگاهی در حوزه عمران و سازه تشکیل و نخستین جلسه آن در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران ضمن ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان در تشریح ابعاد پیدا و پنهان این رخداد گفت که حادثه باید به طور دقیق واکاوی و اظهارات کارشناسی استخراج شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم با حضور در این کارگروه با تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های متولی گفت: «متأسفانه بستر ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای سوداگران باز است. چرا که این ساختمان‌ها اغلب در زمین‌های اوقافی بنا می‌شوند و از طرفی دستگاه‌های دولتی مانند سازمان آب و شرکت برق اقدام به اعطای انشعاب به ساکنان می‌کنند؛ حتی شهرداری نیز در مقاطعی اقدام به خیابان‌کشی و ترمیم آسفالت می‌کند؛ از این‌رو اگر شهرداری خود را از این قائله مبری کند و به‌عنوان نخ تسبیح عمل نکند؛ کسی دیگری در این موضوعات وارد نمی‌شود.»

او با بیان این که تشکیل چنین کارگروهی باید موجب حل مسئله به طور ریشه‌ای شود تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری صورت گیرد، تأکید کرد: «مجموعه مدیریت شهری باید به طور ویژه‌ای اقدام به یک فضاسازی درست مبنی بر جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز کند. همچنین باید در همین راستا شاهد هم‌افزایی و همکاری دولت و سازمان‌های و ارگان‌های مرتبط، نیروی انتظامی و مجموعه قوه قضائیه باشیم؛ چرا که قطعاً مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به طور تک‌بعدی امکان‌پذیر نخواهد بود.»

کد خبر 780780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • DE ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    9 0
    طبق معمول مردم مقصر هستند !