شهردار تهران در رابطه با انتشار فیلمی که در آن یک ساختمان نیمه کاره تخریب شد و تیر برق و درخت از بین رفت، گفت: قبل و بعد فیلم را تقطیع کرده و سپس آن را منتشر می‌کنند.

زاکانی در حاشیه هیئت دولت

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه علنی امروز هیات دولت، در جمع خبرنگاران درباره فیلمی که روز گذشته از تخریب ساختمانی در خلازیر منتشر شد و در آن تیر برق و درخت از بین رفت، گفت: قبل و بعد فیلم را تقطیع کرده و سپس فیلم‌ها را منتشر کردند. ما در موضوع تخریب، ضوابط معینی داریم و کاملا بر اساس آن کار را انجام می دهیم.

او افزود: اگر فیلم کامل دیروز را مشاهده کرده باشید، در فیلم اعلام شد که منطقه از سحر بسته خواهد شد. آب و برق و گاز قطع می‌شود. اینکه از کدام طرف ساختمان را بکشند نیز مهم است تا به ساختمان‌های دیگر آسیب وارد نشود. ما تقریبا یک روز در میان در سطح شهر تخریب داریم.

ساخت ۶ هزار ملک غیر غیرقانونی در خلازیر

شهردار تهران در ادامه درباره پرسشی مبنی بر علت ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر، توضیح داد: در این منطقه حدود ۱۸۰ مورد بنای غیرمجاز وجود دارد که خودشان نیز به تخریب آنان اقدام کرده‌اند. موضوع حاشیه نشینی و ایجاد یک شرایط ناپایدار همیشه هست از سویی در اینجا ملک وقفی است نه دولتی و نه شخصی. همچنین از سالیان قبل این کار انجام شده و نزدیک به ۶ هزار پلاک ساخته شده است که بالغ بر ۹۰ درصد آن غیرقانونی است.

زاکانی گفت: اما  از زمان فتنه و آشوب‌هایی که طی سال گذشته در تهران صورت  گرفت، در این منطقه ساخت و ساز غیر قانونی تشدید شد. اصلا نظارت معنایی ندارد. هیچ کدام از اینها پروانه ندارند. یک سه ضلعی وجود دارد که از ساخت و ساز غیر مجاز ممانعت می‌کند. شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضاییه. سال گذشته فراجا درگیر شهر تهران بود. دستگاه قضایی هم به متهمان و مشکلات رسیدگی می کرد. ما نیز به دنبال جمع کردن آشوب گری‌ها بودیم، با این حال به عنوان شهرداری اقدام کردیم و در ابتدای امسال نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ نفر مجروح دادیم.

او با بیان اینکه ما  باید از طریق دستگاه انتظامی حمایت شویم، چرا که اگر ما خودمان ورود کرده و جلوی ساخت و ساز را بگیریم، درگیری ایجاد می‌شود، گفت: دستگاه انتظامی باید از ما حمایت کند. با سردار رادان تفاهمی صورت گرفت و حمایت‌ها از ما شروع شد.

شهردار تهران افزود: این نکته را هم بگویم که تا دی ماه سال گذشته هیچ ضابطه‌ای برای ساخت وساز در آنجا وجود نداشته است. ما در کمیسیون ماده ۵ ساخت و ساز در این منطقه را ضابطه مند کردیم. اکنون ساختمان‌هایی که با ضابطه تعیین شدهریال همخوانی داشته باشند، می‌توانند در این منطقه بمانند و بقیه باید تخریب شوند.

کد خبر 782878
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 28
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    12 0
    یعنی هر ملک یک واحد باشه میشه6هزار واحد.مسکن ملی را بدین اینها بسازن از شما بهترهستند
    • DE ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      6 0
      خب خودتون فیلم کامل رو پخش کنین تا همه واقعیت رو ببینن!
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 0
    شما کوتاهی کردید
  • اکبر اسدی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    5 0
    ۶۰۰۰واحد در پایتخت غیر مجاز ساخته شده؟؟؟!!!! مسئولیت وزارت مسکن و شهرسازی را از افراد ناکارآمد فعلی بگیرید و به سازندگان خلازیر بسپارید
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    اینها حقشون باید خراب بشه با چه وضعی خانه میسازند به هیچ بنده یه زلزله ۳ ریشتری بیاد خراب میشه بعد مال دولت و صاحب شودن میسازند باز دست شهرداری درد نکنه که خراب میکنند
  • US ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    7 0
    آقای زاکانی قبل و بعد تخریب معلومه همه چی کجا تقطیع شده درخت بیچاره زیر آوار معلومه
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 0
    بهتر نیست فیلم کامل از تلویزیون پخش بشه
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      4 0
      اینا به بالا وصلند
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 0
    آقای زاکانی عزیز این ۶هزار واحددر یک روز ساخته شده است؟ که امکان ساخت ۶هزار واحد در یکروزوجود ندارد.ما انتظار داریم شهردار محترم تمام مسئولین ساخت وسازرا تحویل قوه قضائیه دهد
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    5 0
    شهردار زاکانی اصلا بحث تخریب نیست چرا از روز اول اجازه ساخت داده شود که امروز خراب کنید مشکل را از ریشه حل کنید