پرونده سامانه معلولان هنوز روی میز اعضای شورای شهر تهران قرار دارد، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا باز تاکید کرد: تقاضا داریم شرایط به وضعیت قبل بازگردد و ناچار به طرح سوال از شهردار نشویم که رئیس شورای شهر گفت: تهران را باید به پنج نقطه تقسیم کرده و پنج ایستگاه برای این موضوع در نظر گرفت.

شورای شهر

به گزارش خبرنگار همشهری، جعفر تشکری هاشمی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت سامانه معلولان، گفت: بنده گفتم که تقاضا داریم شرایط به وضعیت قبل بازگردد و ناچار به طرح سوال از شهردار نشویم و تأکید کردیم که باید کار سرعت بگیرد و بر اساس پیگیری ها متوجه شدیم که آثار مثبتی دیده نشد. طرح سوال به امضای تعدادی از اعضا رسید و چون دیر سوال را ارائه دادیم برخی اعضا هنوز مطالعه نکرده تا امضا کنند.

عضو شورای شهر با اشاره به تماس معلولان و نگرانی و دغدغه برای پیگیری موضوع از سوی شورا، تصریح کرد: برخی خیرخواهان که علاقمند بودند طرح سوال مطرح نشود و فرصت بیشتری داده شود و ما این فرصت را تا یکشنبه هفته آینده می‌دهیم که اگر اتفاق مثبتی افتاد که هیچ اما در غیر این صورت، سوال در اختیار اعضا برای امضا قرار خواهد گرفت.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید رسیدگی نسبت به معلولان درست صورت بگیرد، گفت: اگر می‌خواهیم مشکل را برطرف کنیم چرا پیشنهاد بهتری نمی‌دهیم؛ تهران را باید به پنج نقطه تقسیم کرده و پنج ایستگاه برای این موضوع در نظر گرفته شود.

او افزود: به جای اینکه بر محل پیش بینی شده اصرار داشته باشیم، شهر را به پنج پهنه تقسیم کنیم؛ اگر می‌خواهیم مشکل معلولان را حل کنیم با این پیشنهاد، بهتر برطرف می شود. اگر قرار است پاتوق برای معلولان در نظر بگیریم می‌توانیم سرای محلات را به آنها اختصاص دهیم.

چمران تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانه ایثار را در نظر گرفته و شهرداری نیز سرای محلات را دارد و می‌تواند آن را زنده کند. به هر دلیلی شهرداری می‌گوید فضا را برای کاری دیگر در نظر گرفته و می‌توانیم بگوییم درست است یا غلط؛ اما اگر می خواهیم مشکل معلولان را حل کنیم می‌توانیم این پنج نقطه را در نظر بگیریم. بنده نیز می‌گویم انتقال فضا به محل شیر پاستوریزه اقدام درستی نیست و اگر شورا موافق باشد نامه‌ای به شهردار تهران در این خصوص ارسال خواهیم کرد.

کد خبر 780624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha