مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کاخ سفید رئیس شرکت خودروسازی جنرال موتورز را وادار کرده است از سمت خودکناره گیری کند

تحلیلگر فرانس 24 در واشنگتن خاطر نشان کرد کاخ سفید رئیس شرکت خودروسازی جنرال موتورز را وادار کرده است از سمت خودکناره گیری کند. 

 گیوم مِیِر تحلیلگر این شبکه افزود این خبر در حالی اعلام شد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار است از اعطای مبلغ بیشتر کمک مالی به صنایع بحران زده خودروسازی خبر دهد.
وی افزود صنایع خودروسازی تا امروز دوشنبه مهلت داشتند میزان پیشرفت‌های خود را به دولت ارائه کنند و هیچ کس انتظار ندارد پیشرفتی در این زمینه به دست امده باشد.

GM CEO Rick Wagoner forced out by Obama

روزهای خوب

هفده میلیارد دلار کمک دولتی قبلی به شرکت‌های جنرال موتورز [نشست بحران جنرال موتورز با دولت آمریکا] و کرایسلر [کرایسلر و جنرال‌موتورز باز هم کمک مالی می‌خواهند] تماما خرج شده و امروزه صندوق‌های این شرکت‌ها به کلی خالی است.

این دو شرکت خواهان دریافت بیست و یک میلیارد دلار دیگر از دولت هستند اما دولت اوباما عقیده دارد این مبلغ کلانی است و او به عنوان رئیس جمهور امریکا باید به امریکایی‌ها نشان می‌داد قادر است تصمیمات مهمی در زمینه شرکت‌های خودروسازی بگیرد.

به همین علت خواهان برکناری رک واگونر (Rick Wagoner) مدیر عامل جنرال موتورز شده بود و واگونر پذیرفت از این سمت کناره‌گیری کند. اوباما تاکید کرد دیگر نمی‌تواند میلیاردها دلار به این شرکت بدهد درحالی که مدیرعاملی در راس ان قرار دارد که قادر نیست اوضاع را تغییر دهد و سوداوری را به شرکت بازگرداند.

Wagoner spent eight years leading US car

روزهای بعد

گیوم میر ادامه داد این ضربه بسیار جدی از جانب دولت امریکا به شرکت‌های خودروسازی بود. برکناری واگونر تنها بخش مشهود کوه یخ در این بحران است و تغییر و تحولات پشت صحنه همچنان ادامه خواهد داشت.

اوباما در طول روزهای اخیر مدام در برنامه‌های مختلف تلویزیونی برنامه‌هایش را برای اینده صنایع خودروسازی تشریح و وظایف خودروسازان را نیز گوشزد کرده است.

وی عقیده دارد جی ام امروزه مدل‌های بسیار متعددی دارد وباید برخی از مدل‌ها را حذف کند و خودروهایی تولید کند که مورد پسند آمریکایی‌ها قرار گیرد.

اوباما ظاهرا بهتر از خودروسازان راه حل‌های مناسب را برای نجات از بحران پیدا کرده است.

وی همچنین از اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایان خواسته است هرچه سریعتر بر سر حقوق کارگران و بیمه درمانی انان به توافق برسند

کد خبر 77864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز