رئیس ساترا گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی،بازی‌ها در حوزه صوت و تصویر فراگیر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم‌گری می‌شود اما مقرراتش باید با توافق سازمان صداوسیما انجام شود.

مقیسه

به گزارش همشهری آنلاین، سعید مقیسه رئیس ساترا، با اشاره به وضعیت رفتارهای نامناسب استریمرها به هنگام استریم گفت: مطابق مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنظیم گر حوزه بازی‌ها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، همچنان که مجوز اولیه را صادر می‌کند، نظارت بر حوزه بازی‌ها و تنظیم گری اش توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند، انجام می‌شود. در این زمینه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باید پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مدعی است که ساترا باید برای پوشش استریمرها وارد میدان شود، گفت: اختلافی وجود داشت که این وظیفه بر عهده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا صداوسیما؛ اما مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به برخی از ابهامات پاسخ داد.

رئیس ساترا ادامه داد: بند اول مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرده است که بازی‌ها در حوزه صوت و تصویر فراگیر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم گری می‌شود و البته این بند دارای تبصره‌ای است مبنی بر اینکه مقررات و قوانینش با توافق صداوسیما انجام می‌شود.

وی افزود: ما در دو لایحه سیاست گذاری و تدوین مقررات و دستورالعمل‌ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به توافق برسیم که البته این توافقات در حال اجراست، اما عملیات اجرایی را قرار است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهد. حال اینکه وزارت خانه می‌خواهد کار را به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارجاع دهد، خودشان باید به این نتایج برسند.

مقیسه گفت: منطقاً از آنجا که تقسیم ساختاری را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد هستم، به نظر می‌رسد تنظیم گر این حوزه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.

کد خبر 777982
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha