ابوکار که به عنوان ورزشکار «آموزش ندیده» با تجربه دویدن محدود در این تورنمنت شرکت کرده، مسابقه را با رکورد ۲۱.۸۱ ثانیه به پایان رساند.

ابوکار

به گزارش همشهری آنلاین  زنی به نام نصرا ابوکار که در سی و یکمین دوره بازی های تابستانی دانشگاه های جهانی در چنگدو چین شرکت کرد، به دلیل عملکرد ضعیفش در این مسابقه، به سرعت در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

این دونده اهل سومالی با حضور در مسابقات بازی های دانشگاه جهانی FISU و شرکت در ماده ۱۰۰ متر، بدترین رکورد تاریخ را به نام خود ثبت کرد و به همین دلیل جنجال بزرگی درخصوص علت حضور وی در مسابقات به وجود آمد.

گفته می‌شود که ابوکار که به عنوان ورزشکار «آموزش ندیده» با تجربه دویدن محدود در این تورنمنت شرکت کرده، مسابقه را با رکورد ۲۱.۸۱ ثانیه به پایان رساند و «رکورد جدیدی به عنوان کندترین دونده تاریخ دو ۱۰۰ متر» را ثبت کرده است.

قبل از آغاز مسابقه و شلیک اسلحه، ورزشکاران در حال انجام حرکات مخصوص و اتخاذ موقعیت صحیح برای شروع بودند. ولی فرم این ورزشکار ۲۰ ساله و نحوه استقرار او در محل مورد نظر، نشان از آماتور بودن وی داشت و پس از شروع مسابقه نیز او خیلی زود از دیگر رقبا جا ماند.

عکس | تمام دنیا به کُندترین دونده 100 متر جهان مشکوک شدند! | ثبت بدترین رکورد تاریخ دوومیدانی

در حالی که بقیه شرکت کننده ها به سرعت خود را به خط پایان رسانده بودند اما ابوکار از دیگران خیلی عقب مانده بود و با حرکت آهسته می دوید.

این شرکت کننده سومالیایی حدود ۱۰ ثانیه پس از نفر اول این مسابقه یعنی گابریلا سیلوا مورائو توانست از خط پایان عبور کند و دوربین ها تصاویر وی را هنگام پرش از روی خط پایان را به نمایش گذاشتند مورائو با رکورد ۱۱.۵۸ ثانیه توانست نفر اول این مسابقه شود ولی ابوکار این کار را در ۲۱.۸۱ ثانیه انجام داد.

یک رسانه انگلیسی در این خصوص نوشته است: با تمام احترامی که برای ابوکار قائلیم، اما ظاهراً او یک دونده ۱۰۰ متر نیست و تصمیم او برای شرکت در این مسابقه، باعث سر و صدای زیادی شده است. ادعا شده که او فقط به این دلیل انتخاب شده است که خواهرزاده خدیجه عدن دهیر، نایب رئیس ارشد فدراسیون دوومیدانی سومالی است.

عکس | تمام دنیا به کُندترین دونده 100 متر جهان مشکوک شدند! | ثبت بدترین رکورد تاریخ دوومیدانی

وزیر ورزش سومالی، محمد بره، متعهد گردیده که روند انتخابی را که منجر به دریافت مجوز حضور ابوکار در این مسابقات شده را بررسی کند. وی در واکنش به این اتفاق گفت که این "تعریف نادرست و شرم آور" برای سومالی است.

گفته می‌شود که ابوکار به خبرنگاران چینی گفته است که هنوز "انگیزه زیادی برای حضور در مسابقات دارد" و می خواهد دوباره در مسابقات جهانی دو و میدانی در بوداپست شرکت کند.

کد خبر 777729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha