یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه قنادان تهران اعلام کرد: در آستانه ایام نوروز، افزایش در نرخ شیرینی به وجود نیامده است ضمن اینکه قیمت این محصول رشد نخواهد یافت.

به گزارش ایرنا، محمد نصرتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شب عید افزایش نرخ شیرینی نخواهیم داشت، گفت: اقلام متنوع شیرینی پرمصرف با قیمت‌های مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که در شهریور ماه امسال ابلاغ شده است، در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. [چطور مزه شیرینی را حس می‌کنیم؟]

وی افزود: از اعضای اتحادیه در راستای نظارت موثر خواسته شده است تا پروانه کسب، درجه‌بندی کیفی واحد صنفی و لیست قیمت مصوب انواع شیرینی را در محلی که در دید مردم است قرار دهند.

به گفته نصرتی تمام اقلام باید دارای برچسب قیمت باشند.  نصرتی با بیان اینکه واحدهای قنادی در ایام نوروز تا پس از تعطیلات فعال هستند و تعطیلی ندارند، افزود: با توجه به اینکه شیرینی جزء کالاهای اولویت‌دار نیست و مواد اولیه آن از بازار آزاد تهیه می‌شود، برای افزایش رقابت در بازار و جلب رضایت مردم از نظر نرخ و کیفیت بهتر است از نرخ گذاری این کالا خودداری شود.

رئیس اتحادیه قنادان تهران با اشاره به توانایی‌های تولیدکنندگان شیرینی در کشور اضافه کرد: در صورت رفع برخی محدودیت‌ها، امکان صادرات موفق شیرینی را خواهیم داشت و با توجه به قیمت مناسب شیرینی‌های ایرانی می‌توان با تشکیل خوشه‌های صادراتی امکان دسترسی به بازارهای جهانی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی نان فانتزی و قنادی‌ها مشمول تبصره یک ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم هستند، گفت: قنادی‌ها از ابتدای سال 88 موظف به نگهداری دفاتر حساب‌های ملی هستند که به همین منظور همکاران باید تا قبل از پایان سال به اتحادیه مراجعه و این دفاتر را تحویل بگیرند و درآمد و هزینه‌هایشان را ثبت کنند.

وی ادامه داد: چنانچه مردم از قیمت و کیفیت شیرینی شکایتی داشته باشند می‌توانند با شماره تلفن 124 یا 66944499 و 66944411 تماس بگیرند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

نصرتی در پایان در خصوص صادرات شیرینی نیز اظهار داشت: اکنون به کشورهایی چون استرالیا، کانادا و اروپا شیرینی صادر می‌شود و به علت همین مزیت صادراتی، سازمان توسعه تجارت تصمیم به راه‌اندازی خوشه صادراتی شیرینی با همکاری 15 اتحادیه کرده است.

کد خبر 77292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز