اگر جزو افرادی باشید که به حیوانات و دنیای شگفت‌انگیز آنها علاقه‌مند هستند حتما بارها به توانایی‌های عجیب و باورنکردنی آنها پی برده‌اید؛ توانایی‌های عجیبی که نشان از هوش و ذکاوت منحصربه‌فرد آنها دارند.

حیوانات نقاش

به گزارش همشهری آنلاین، اما بین همین حیوانات هم بعضی‌ها به خاطر کارهای عجیب‌وغریبشان شناخته شده‌تر هستند. شاید باورش عجیب باشد اما دنیای حیوانات تعداد زیادی هنرمند و نقاش دارد که توانایی کار کردن با قلم‌موی نقاشی را دارند؛ حیواناتی که به راحتی می‌توانند یک نقاشی زیبا روی بوم‌های سپید بکشند.  

نقاشی فیل‌ها در تایلند

اینکه بین حیوانات هنرمند اسم فیل‌ها به عنوان مدعیان ردیف اول به زبان آورده شود، چندان عجیب نیست؛ چراکه بیشتر ما شاهد کارهای خارق‌العاده‌ای که فیل‌ها انجام می‌دهند بوده‌ایم. همه می‌دانند که فیل‌ها مخلوقات شگفت‌آوری هستند اما تعداد کمتری تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اند که این حیوانات با آن جثه بزرگشان توانایی خلق کارهای هنری را هم داشته باشند.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

 اما طبق گفته فیلبانان تایلندی و کسانی که مسؤول نگهداری از فیل‌ها در موسسه ملی فیل‌های تایلند هستند، این موجودات به طور طبیعی و ذاتی هنرمند خلق می‌شوند. یعنی اگر همین موجودات قوی هیکل که بیشتر برای جابه‌جایی اجسام سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند به طور صحیح آموزش داده شوند می‌توانند آثار هنری‌ای را خلق کنند که در مواردی حتی با کارهای هنری انسان‌ها رقابت می‌کنند. فیل‌ها به لطف خرطوم بلند و قدرتمندشان بهتر از حیوانات دیگر می‌توانند نقاشی بکشند و فیلبانان تایلندی از این مهارت آنها برای جذب تماشاچی استفاده می‌کنند.

سامی، سگ نقاش

بین سگ‌ها کمتر پیش می‌آید که کسی به نقاشی علاقه پیدا کند اما در آنها هم استثنا وجود دارد. سامی سگ نقاشی است که در مریلند آمریکا زندگی می‌کند. او در نقاشی خود از رنگ‌های مختلفی استفاده وبه زیبایی این رنگ‌ها را با هم ترکیب می‌کند.  

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

وقتی صاحب این سگ از هنر او پیش دوستان و اطرافیانش تعریف کرد، خیلی‌ها فکر کردند که هنر سامی فقط یک شوخی است! اما نقاشی‌های او در گالری‌های هنر در نیویورک به نمایش درآمده و حتی به فروش هم رسیده‌اند. 

زیاکیانگ، وال نقاش

یکی از مشهورترین هنرمندان نقاش در جهان حیوانات زیاکیانگ نام دارد؛ والی که در آکواریوم «کینگدائو» در چین نگهداری می‌شود. زیاکیانگ تحت آموزش‌هایی که زیر نظر رام‌کننده‌اش داشته، یادگرفته است چطور نقاشی بکشد و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه‌ها و شگفتی‌های آکواریوم کینگدائو است.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

 اما نکته‌ای که باعث جلب توجه نظرات بیشتر به این موجود باهوش شده فقط کشیدن نقاشی توسط او نیست بلکه هوش و ذکاوتی است که این وال در کشیدن نقاشی‌ها دارد؛ طوری که اگر از نمای نزدیک‌تر به نقاشی‌های او نگاهی بیندازیم می‌بینیم که نقاشی‌هایش انتزاعی نیستند و دارای حس و شعورند.  

میشیندی، کرگدن سیاه نقاش

یکی از جاذبه‌های اصلی و زیبا در باغ‌وحش دنور در ایالت کلوریدای آمریکا استعداد و توانایی‌های خارق‌العاده یک کرگدن به نام میشیندی است. صرف نظر از اینکه این کرگدن بسیار آرام و دوست‌داشتنی است، تمایل زیادی هم دارد که بیشتر اوقاتش را با نقاشی کردن سپری کند.  

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

میشیندی دوست دارد که یک نفر همیشه بوم نقاشی را جلوی او نگه دارد و به محض اینکه کسی این کار را برایش انجام می‌دهد، او به سرعت شروع به کشیدن نقاشی روی بوم می‌کند. این طور به نظر می‌رسد که او همیشه به دنبال این است که با کشیدن نقاشی استعدادهای خود را به دیگران نشان بدهد. شاید باورش عجیب باشد اما نقاشی‌های او طرفداران زیادی دارند و حتی یکی از آنها با قیمتی حدود ۲۲۰ دلار فروخته شده است!

هری و هاکونا، میمون‌های نقاش

این دو میمون کوچک که از نژاد میمون‌های پوزه‌دار هستند و زیستگاه اصلی نژاد آنها در جنوب آفریقاست، هری و ‌هاکونا نام دارند. این جفت هنرمند در حال حاضر در باغ وحش «سن‌دیه‌گو» نگهداری می‌شوند. آنها برای کشیدن نقاشی از پنجه‌های خود استفاده می‌کنند و هنگام کشیدن جیغ و داد زیادی به راه می‌اندازند.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

انگار این جفت هنرمند به نقاشی به عنوان یک تفریح مهیج و سرگرم‌کننده نگاه می‌کنند.در این باغ وحش مکانی وجود دارد که به نقاشی‌های این دو میمون اختصاص داده شده و این نقاشی‌ها در آنجا به فروش می‌رسند.  

توآن، اورانگوتان نقاش

توآن یک اورانگوتان ۴۱ ساله است که هم اکنون در باغ وحش وودلند پارک نگهداری می‌شود. این اورانگوتان نقاش زمانی به شهرت جهانی رسید که نقاشی‌هایش در یک مزایده اینترنتی به فروش گذاشته شدند. در این مزایده اینترنتی دو تا از نقاشی‌های او با قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار به فروش رسیدند و بعد از این ماجرا مسؤولان باغ وحش تصمیم گرفتند که یک جلسه اضطراری برگزار کنند.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

موضوع این جلسه اضطراری درباره این بود که چطور از توانایی‌های هنری این اورانگوتان در کشیدن نقاشی برای افزایش درآمد باغ وحش و جذب بازدیدکنندگان بیشتر استفاده کنند. البته نقاشی کشیدن بین اورانگوتان‌ها خیلی هم عجیب نیست، بیشتر آنها تمایل به کشیدن نقاشی دارند اما برخلاف تمام آنها، توآن این کار را با مهارت زیادی انجام می‌دهد.  

کولا، اسب نقاش

کولا هم یکی از حیواناتی است که استعداد کشیدن نقاشی دارند. به تازگی از این اسب بااستعداد دعوت شده است تا در کنار ۱۷۷۰ هنرمند نقاش که البته همگی انسان هستند، نقاشی‌های خود را در یک نمایشگاه به معرض دید عموم بگذارد. این نمایشگاه قرار است در مونتیگلیانو ونتوی ایتالیا برگزار شود. فراخوان شرکت در این نمایشگاه چند ماه پیش داده شد و صاحب این اسب تعدادی از نقاشی‌های او را برای شرکت در این مسابقه فرستاد.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

سازمان‌دهندگان این نمایشگاه وقتی شنیدند خالق این مجموعه کارهای هنری واقعا یک اسب بوده بسیار تعجب کردند و تصمیم گرفتند او را رسما به نمایشگاهشان دعوت کنند. استعداد این اسب در کشیدن نقاشی زمانی کشف شد که صاحب او، رنه چمبرز مقداری آبرنگ خرید و بعد چند نقاشی با آنها کشید، سپس نقاشی‌هایش را روی حصار کنار زمین پهن کرد تا خشک شوند. اما در کمال تعجب دید که کولا جذب تماشای نقاشی‌های روی حصار شده است. بعد از این ماجرا رنه متوجه علاقه او به نقاشی شد و از آن زمان به بعد است که کولا کشیدن نقاشی را متوقف نکرده است. نقاشی‌های این اسب هنرمند با قیمتی بالغ بر ۲هزار دلار به فروش می‌رسد.  

 ‌گویا چیتا چندسال پیش مرد!

یکی از معروف‌ترین حیوانات نقاش «چیتا»، ستاره بازنشسته‌ای است که در خیلی از فیلم‌ها مانند سری فیلم‌های «تارزان» به عنوان یک ستاره سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. چیتا که هم اکنون حدود ۷۷ سال دارد در پالم اسپرینگز در کالیفرنیا زندگی می‌کند و سرگرمی اصلی‌اش کشیدن نقاشی است. البته خیلی‌ها هم با دیدن هنرنمایی‌های این شامپانزه روی بوم سرگرم می‌شوند.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

     کوپا، لاک‌پشت آبی

کوپا یک لاک‌پشت آبی متعلق به فردی به نام آین وارسزگی است که از قضا خود این شخص هم یک هنرمند است. این لاک‌پشت شگفت‌انگیز دارای توانایی‌های خاصی است؛ او می‌تواند روی دو پای عقب خود بایستد و با این کارش خیلی‌ها را به تعجب وا دارد اما او یک مهارت عجیب دیگر هم دارد، کوپا تنها لاک‌پشتی است که می‌تواند نقاشی کند.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

کوپا در پنج سالی که در حال یادگیری این مهارت بود، توانست ۸۲۷ نقاشی بکشد که باید قبول کرد برای یک لاک‌پشت این کار بسیار زیادی بوده است. به همین خاطر است که در سال‌های اخیر و برای حفظ سلامتی‌اش، صاحب این حیوان او را بازنشسته اعلام کرده! اگرچه بعضی از نقاشی‌های او هنوز هم به فروش می‌رسند!

اسمیت فیلد؛ گراز نقاش

اسمیت فیلد گرازی اهل کشور ویتنام است. او با استعدادهایی که از خودش نشان داده، صاحبش را به این عقیده رسانده که توانایی یادگیری چیزهای جدید را دارد. او که هم اکنون در ریچموند ویرجینیا نگهداری می‌شود می‌تواند با نگه داشتن قلم‌مو در دهانش تصاویر زیبایی را نقاشی کند.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

اسمیت فیلد علاوه بر نقاشی، نمایش‌هایی را هم در گروه‌های مختلف و همچنین در تلویزیون در معرض دید عموم انجام داده است و به همین دلیل افراد زیادی خواهان خرید او هستند.  

لی، شیر دریایی نقاش

وقتی‌که جن دیگروت - مربی آموزش حیوانات در آکواریوم ساحلی اورگن - تصمیم گرفت که مهارت‌هایش را برای تربیت یک شیر دریایی به کار ببرد، هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کرد که این تصمیم او پیش‌زمینه‌ای برای کشف خلاقیت‌ها و توانایی‌های هنری این شیر دریایی باشد.  

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

او به مرور زمان به لی آموزش داد تا اینکه کم‌کم این شیر دریایی یاد گرفت که به جای اینکه از دست‌های کوتاهش برای شنا کردن استفاده کند، از آنها برای گرفتن قلم‌موی نقاشی استفاده کند. وقتی که خبر هنرنمایی عجیب لی همه جا پیچید، افراد زیادی به سمت آکواریوم ساحلی اورگن روانه شدند.  آنها می‌خواستند هر چه زودتر خلق آثار هنری توسط این شیر دریایی را از نزدیک و با چشمان خودشان ببینند.

مسؤولان آکواریم ساحلی اورگن هم که شاهد پتانسیل زیاد درآمدزایی این شیر دریایی شده بودند، به این نتیجه رسیدند که از این فرصت به نحو احسن بهره ببرند و در جهت افزایش درآمد آکواریومشان از آن استفاده کنند.
 از آن روز به بعد جن دیگروت آموزش‌های بیشتر روی لی و یک شیر دریایی دیگر به نام «مکس» را شروع کرد. حالا آنها به عنوان استادان نقاشی روی بوم شناخته می‌شوند.  

شلوین، طوطی نقاش

با توجه به کارها و ویژگی‌ها و شخصیت عجیب‌وغریبی که از طوطی‌ها دیده‌ایم چندان عجیب نیست که اسم آنها هم بین حیوانات نقاش به چشم بخورد. گرفتن قلم‌مو به‌وسیله منقار یا پاها از جمله کارهایی است که طوطی‌ها به راحتی یاد می‌گیرند.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

شلوین اسم این طوطی نقاش است که تازه چند ماهی است به هنر نقاشی علاقه پیدا کرده. البته بیشتر هنر شلوین در تقلید صدای اوست اما بعضی وقت‌ها هم هوس می‌کند که رنگ‌ها را روی بوم بمالد.

راکون نقاش باغ‌وحش‌ هاتچینسون

راکن‌ها هم در خلق کارهای هنری توانایی‌های زیادی دارند. این موجودات دوست‌داشتنی با توجه به شکل دست‌هایشان علاقه زیادی به جابه‌جا کردن اجسام دارند اما راکونی که در باغ وحش هاتچینسون در کانزاس نگهداری می‌شود از دستانش در کشیدن نقاشی استفاده می‌کند.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند

اگرچه نقاشی‌های او پیچیده‌ نیستند و این راکون بیشتر تصاویر ساده را نقاشی می‌کند اما باز هم افراد زیادی برای تماشای آنها جمع می‌شوند. این راکون بیشتر تمایل به کشیدن صدف دریایی دارد.  

سالی دلفین ایرانی 

آنهایی‌که برای گردش به جزیره کیش رفته‌اند حتما سری هم به پارک دلفین‌های این جزیره زیبا زده‌اند تا هنرنمایی دلفین‌های زیبای آن را از نزدیک ببینند. بین این دلفین‌ها سالی یکی از معروف‌ترین‌هاست. این دلفین استعداد عجیبی در کشیدن نقاشی از خود نشان داده؛ به گونه‌ای که کشیدن نقاشی یکی از کارهای روزمره او شده است. انگار سالی با کشیدن نقاشی و بروز این خلاقیت احساس شادی زیادی می‌کند. نقاشی‌های سالی هم بین تماشاچیان طرفدار زیادی دارد.

تصاویر حیوانات خارق‌العاده‌ای که نقاشی می‌کشند
سالی دلفین زیبای پارک دلفین‌های جزیره کیش است که استعدادعجیبی در نقاشی کشیدن دارد  

کد خبر 771417
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • اذرگون IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    13 1
    عزیزم ، با نقاشی میشه احساسا ت افراد رو تا حدودی متوجه شد ، در مورد حیوانات نقاش هم همین طور نقاشی فیل از همش بهتر بود
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    4 14
    حیوانات بیچاره را به چه کارهایی وادار می کنند. واقعا که. بعد میگن ما دوستار حیوانات هستیم. واقعا آدم دلش برای این حیوونکی ها می سوزه که چطور بازیچه دست انسان میشن. انسان ها برای سرگرمی خودشان چطور این مخلوقات الهی را اذیت و آزار میدهند.
  • بهرام IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 3
    بیشتر حیوانات به صورت خاکستری رنگها را می بینن. پس جریان ترکیب رنگها و هنر نمایی آنها دروغی بیش نیست.