بامداد روز گذشته بر اثر سانحه تصادف در بزرگراه چمران، یکی از پاکبانان شهرداری تهران جان خود را از دست داد.

پاکبان

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر طاهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ ضمن ابراز تاسف از این سانحه و همدردی با خانواده و بازماندگان این نیروی خدوم شهرداری توضیح داد: وقتی در یک مسیر و بزرگراه خط بی آرتی قرار می گیرد، عملا ماشین مکانیزه نظافت در یک سری نقاط نمی‌تواند فعالیت کند و به ناچار باید از نیروی انسانی استفاده شود. تردد خودروهای شخصی نیز در این مسیر ممنوع است؛ در واقع مسیر بی. آر. تی مسیر فریز شده‌ای است برای ارائه یک خدمت خاص به شهر.

وی افزود: با این حال اما یک شهروند با ماشین سواری به این مسیر ورود می‌کند که این امر منجر به تصادف با نیروی پاکبان منطقه و در نهایت فوت این فرد می‌شود. خط ترمز این خودروی سواری هم حدود ۵۰ متر بوده و حتی بعد از برخورد با کارگر شهرداری، راکب خودرو اصلا توقف نکرده است.

طاهری تصریح کرد: البته ما از طریق دوربین‌های ترافیکی از بازه ساعت ۳ تا ۵ صبح را رصد خواهیم کرد تا این خودرو را شناسایی کنیم.

طاهری ادامه داد: معمولا جارو زدن این محدوده که در اصطلاح به آن ده- یک می گویند، به صورت مکانیزه انجام می‌شود ولی وقتی محوطه فضای سبز بزرگراه را بازپیرایی می‌کنیم، برای جمع آوری دپوهای فضای سبز راهی جز استفاده از نیروهای انسانی نداریم تا آنها این دپوها را جمع آوری و کیسه کنند و در مرحله بعد، انتقال‌ آنها با خودرو صورت گیرد. در واقع چون موضوع جمع آوری دپوی فضای سبز است و نه جارو زدن، باید از نیروی انسانی استفاده کنیم.

 هراس‌های شبانه پاکبان‌های شهر | از سرقت تا حمله اراذل و اوباش و معتادان | سه پاکبان در یکسال جان خود را از دست دادند

کد خبر 767473
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 0
    واقعا که جای تاسف داره