سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

عباس علی‌آبادی در سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد. وی از ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ به عنوان وزیر صمت در کابینه دولت سیزدهم عضویت دارد. وی جایگزین سید رضا فاطمی امین شد که تا تاریخ یکشنبه ۱۰ اردبیهشت ۱۴۰۲ عهده‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت شد

به گزارش همشهری آنلاین، عباس علی‌آبادی دارای مدرک دکترای برق است و حدود ۵ سال معاونت برق و انرژی وزارت نیرو را بر عهده داشت وی  سابقه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را نیز در کارنامه خود دارد.

عباس علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

عباس علی آبادی از سال ۱۳۸۸ سمت مدیر عامل اجرایی گروه مپنا را عهده‌دار شد. در تاریخ ۲۸ مرداد سال ۹۸ نیز به عنوان مدیر عامل ایران خودرو منصوب شد.

وزیر صمت

بررسی برنامه‌ها و صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه قرار داشت.

 در نهایت رأی‌گیری درباره صلاحیت و برنامه‌های وی انجام شد و نمایندگان با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله از مجموع ۲۵۵ نفر، به علی‌آبادی رأی اعتماد دادند. وی جایگزین سید رضا فاطمی امین شد که تا تاریخ یکشنبه ۱۰ اردبیهشت ۱۴۰۲ عهده‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.

آخرین بروزرسانی  Jun ۱۳, ۲۰۲۳ - سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
 

کد خبر 766927
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha