رهبران جهانی به سرعت به پیامدهای آینده هوش مصنوعی پی می‌برند و اخیرا ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا بر لزوم توسعه هوش مصنوعی در این کشور تاکید کرده است.

هوش مصنوعی 2

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزموچاینا، هر کشوری به دلیل پتانسیل بسیار زیاد و قدرت تحول‌آفرینی که در اختیار دارد، آرزو دارد در خط مقدم هوش مصنوعی و فناوری باشد. پیشروی در این زمینه‌ها باعث رشد اقتصادی، رقابت‌پذیری و امنیت ملی می‌شود.

هوش مصنوعی و فناوری، نوآوری، بهره‌وری و کارایی را در سراسر صنایع هدایت می‌کنند که منجر به ایجاد شغل، افزایش درآمد و بهبود استانداردهای زندگی می‌شود. علاوه بر این، قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی نفوذ جهانی یک کشور را افزایش می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد جهت فناوری‌های نوظهور را شکل دهد، استانداردهای صنعتی را تنظیم کند و در زمینه‌هایی مانند دفاع و امنیت سایبری مزیت استراتژیک به دست آورد.

به نظر می‌رسد بریتانیا متوجه شده است که هوش مصنوعی با چه سرعتی تمام جنبه‌های فناوری را تهدید می‌کند و به همین دلیل، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، در سخنرانی خود در افتتاحیه هفته فناوری لندن بر لزوم اقدام سرعت برای حفظ موقعیت بریتانیا به عنوان یک مرکز فناوری جهانی تاکید کرد. 

سوناک از رهبران فناوری خواست تا از فرصت‌ها و چالش‌های ارائه شده توسط هوش مصنوعی (AI) استفاده کنند و اطمینان حاصل کنند که بریتانیا به بهترین کشور جهان برای شروع، رشد و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری تبدیل می‌شود. سوناک با اذعان به اینکه بخش فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، احساس فوریت و مسئولیت خود را در استفاده از این فرصت ابراز کرد. دولت‌ها در سراسر جهان با چالش ایجاد تعادل بین ارزیابی و کنترل پیامدهای منفی بالقوه هوش مصنوعی و در عین حال تقویت نوآوری در این زمینه، مواجه هستند.

در ماه مارس، بریتانیا تصمیم گرفته بود که مسئولیت نظارتی هوش مصنوعی را به سازمان‌های دولتی موجود که مستقیماً مسئول حقوق بشر، سلامت و ایمنی هستند، واگذار کند. سوناک اهمیت بخش فناوری را در برنامه توسعه اقتصادی خود تکرار کرد و همکاری دولت بریتانیا با مشاغل را برای سرمایه گذاری بر روی فناوری های تحول آفرین مانند هوش مصنوعی بیان کرد.

هوش مصنوعی توسط بسیاری از کارشناسان صنعت به عنوان یک تغییردهنده بازی شبیه به اینترنت در نظر گرفته می‌شود. سوناک اخیرا از ایالات متحده بازدید و در آنجا اعلام کرد که بریتانیا در اواخر سال جاری میزبان یک نشست جهانی در مورد ایمنی هوش مصنوعی خواهد بود.

هدف این اجلاس پرداختن به خطرات مرتبط با هوش مصنوعی و بررسی تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای مقابله با آنها است. زمان نشان خواهد داد که آیا استراتژی‌های جدید سوناک به ثمر نشسته است یا خیر.

کد خبر 766632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha