«نیو» به طور رسمی اولین شاسی بلند برفی خود رابا نام «نیو ای تی ۵  تورینگ» رونمایی خواهد کرد. در این مطلب ضمن پرداختن به «ای تی ۵» به مقایسه خودروهای شاسی بلند «نیو» و پورشه نیز می‌پردازیم.

نیو ای تی 5

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنائو، نسخه «تورینگ» به اروپا  می‌آید و خیلی زود می‌آید. «ای تی ۵ تورینگ» با نسخه به روز شده «نیو اس ۶»، شاسی بلند برقی ۵ سرنشینه همراه خواهد شد. اما بدون شک کانون توجه «ای تی ۵ تورینگ» خواهد بود. تا آنجا که ظاهرا تیم Top Gear نیز با «بن کالینز» (The Stig) در مراسم رونمایی از  «تورینگ» شرکت خواهد کرد.

مقایسه دو شاسی بلند جذاب چینی و آلمانی | «نیو ای تی ۵» یا پورشه؛ کدام یک برتر است؟

اما چرا «ای تی ۵ تورینگ» اینقدر مورد توجه قرار گرفته است؟ برای پاسخ به این پرسش باید این واقعیت را درنظر گرفت که  این اولین خودروی شاسی بلند برقی «نیو» است. در حال حاضر تعداد زیادی خودروی شاسی بلند برقی در این رده در خیابان‌ها دیده نمی‌شود، به جستجوگر خودروهای برقی (EV Finder) مراجعه کنید. سبک بدنه را انتخاب کنید و ۱۵ نتیجه دریافت خواهید کرد؛ ۳ مدل «ام جی ۵»، ۱۱ نسخه از «پوشه تایکان» (Porsche Taycan) و یک Audi A۶ Avant e-tron.

«نیو ای تی ۵ تورینگ» ساده نیست، نمی‌توان آن را با MG۵ مقایسه کرد، با پیشرانه ۳۶۰ کیلووات (۴۸۹ اسب بخار) آن تنها ۳۰ کیلووات کمتر از «پورشه تایکان اس۴  اسپرت توریزمو» در اختیار دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ هر دوی این خودروها در ۴ ثانیه است و «ای تی ۵»با کوچکترین باتری ۷۵ کیلووات ساعتی خود دارای برد ۴۵۶ کیلومتر است که تنها ۱۵ کیلومتر بیشتر از پورشه است.

در حالی که پورشه در نسخه های بسیار بیشتری با قدرت بیشتر عرضه می شود، «ای تی ۵» و «ای تی ۵ تورینگ» سدان تنها با یک پیشرانه در دسترس هستند. با این حال، آن‌ها دو گزینه باتری دیگر دارند. یکی ۱۰۰ کیلووات ساعت با برد ۵۹۰ کیلومتر و دیگری بسته ۱۵۰ کیلووات ساعتی نیمه جامد با ۱۰۰۰ کیلومتر برد.

مقایسه دو شاسی بلند جذاب چینی و آلمانی | «نیو ای تی ۵» یا پورشه؛ کدام یک برتر است؟


با وجود اینکه «ای تی ۵»، ۲ متر کوتاهتر از پورشه است، فضای بیشتری در داخل و مطمئنا فضای بار بیشتری ارائه می‌دهد. آیا مقایسه »نیو» با پورشه منصفانه است؟ هر دو خودروهای برقی درجه یک هستند و عملکرد آنها بسیار مشابه است، یکی از چین و دیگری از آلمان. واقعاً جالب خواهد بود که ببینیم این رقابت چگونه رقم می خورد.

در مورد قیمت‌ها، ما فقط باید به «نیو ای تی ۵» نگاهی بیندازیم تا ایده خوبی در مورد انتظارات داشته باشیم. در آلمان، «ای تی ۵» از ۴۷.۵۰۰ یورو شروع م‌ شود، باید به یاد داشته باشیم که این قیمت بدون احتساب باتری است. نیو دو گزینه ارائه می‌دهد خرید باتری ۷۵ کیلووات ساعتی به قیمت ۱۲.۰۰۰ یورو یا باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی با قیمت ۲۱.۰۰۰ یورو. می‌توانید خودرو را به قیمت پایه بخرید و به جای آن باتری را اجاره کنید. اجاره باتری  برای بسته کوچکتر ۱۶۹ یورو در ماه و ۲۸۹ یورو در ماه برای بسته بزرگ‌تر است.

مقایسه دو شاسی بلند جذاب چینی و آلمانی | «نیو ای تی ۵» یا پورشه؛ کدام یک برتر است؟


«نیو» اولین خودروها را در روز جمعه ۱۶ ژوئن(۲۶ خرداد)، یک روز پس از عرضه رسمی به مشتریان در چین تحویل خواهد هنوز خبری از زمان عرضه نسخه «تورینگ» به این صورت نیست، اما اولین «نیو ای تی ۵» و «ای تی ۷» در تاریخ ۲۹ ژوئن (۸ تیر) در اروپا تحویل داده می شوند. پرسش اصلی این است، آیا نسخه تورینگ نیز در آن زمان عرضه خواهد شد؟

بیشتر بخوانید:

کد خبر 766372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha