پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۲
۱ نفر

ممکن است نام خودروی بریکلین SV1 را نشنیده باشید، اما این خودرو چنان جذاب بوده است که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بریکلین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیواطلس،‌ حالا فصل بعدی داستان Bricklin قرار است با معرفی اخیر بریکلین به نام ۳EV تمام الکتریکی آغاز شود. SV۱ دو سرنشینه توسط کارآفرین آمریکایی مالکوم بریکلین و از طریق شرکت او جنرال ویکلس ساخته شده است.

تولیدات این شرکت از اواسط سال ۱۹۷۴ در نیوبرانزویک، کانادا شروع شد. کمتر از دو سال بعد، تولید عمدتا به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شد. دولت کانادا از آن زمان این خودرو را در یک تمبر پستی و یک سکه نقره گرامی می دارد.

خودروی SV۱ همراه با درهای عجیب شبیه بال ماکیان و عملکردی که گفته می شد رقیب برند کوروت است، دارای ویژگی های ایمنی متعددی بود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سپر جذب‌کننده انرژی، رنگ‌های فلورسنت بدنه با دید بالا و قاب فولادی لوله‌ای با رول کیج یکپارچه اشاره کرد.

مالکوم بریکلین، برندهای سوبارو و یوگو را به همراه مدل‌های جداگانه خودرو مانند برتون X۱/۹ به آمریکای شمالی آورد. اکنون، در پنجاهمین سالگرد SV۱، او ۳EV را معرفی کرده است. این خودروی دو نفره کاملاً محصور که در ماه مارس در موزه خودروهای عضلانی آمریکا در فلوریدا رونمایی شد، ادعا می‌شود که قیمت، ارزش، ایمنی، لوکس بودن، عملکرد و درهای چشمگیر را در یک خودروی برقی پیشگامانه سه چرخ ترکیب می‌کند.

اگرچه در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد مشخصات عملکردی در دسترس است، اما طبق گزارش ها، برد باتری این خودرو بیش از ۴۴۳ کیلومتر است که بخشی از آن به لطف سیستم ترمز احیا کننده است. در حالی که طراحی سه چرخ وزن و مقاومت در برابر چرخش را کاهش می‌دهد، گفته می‌شود که قسمت جلویی پهن خودرو از ثبات و هندلینگ شبیه خودروهای معمولی اطمینان می‌دهد. باتری ها در زیر کف بین دو طرف قاب فولادی لوله ای قرار دارند و مرکز ثقل را پایین نگه می دارند.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های ایمنی شامل سیستم جلوگیری از برخورد، ترمزهای ضد قفل، کیسه هوای تمام بدن، به علاوه فناوری پایداری و کنترل کشش است. در داخل کابین، راننده و سرنشین یک نمایشگر هدآپ، کنترل‌های صفحه لمسی، سیستم صوتی ممتاز، تزئینات چوبی و صندلی‌های مجهز به گرمکن برقی پیدا خواهند کرد.

کد خبر 852360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha