شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

شهردار منطقه۱۲ از اجرای نمایش زورخانه‌ای در پیاده‌راه تاریخی ناصرخسرو خبر داد.

ورزش زورخانه ای

 همشهری آنلاین _ سروش جنابی:  «امیر یزدی» با اشاره به اجرای این برنامه در گرامیداشت هفته پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: «شهرداری منطقه۱۲ با استفاده از این فرصت، ویژه‌برنامه‌هایی برای آشنایی بیشتر شهروندان با ورزش زورخانه‌ای ترتیب داده که از جمله آنها اجرای نمایش زورخانه‌ای در پیاده‌راه تاریخی خیابان ناصرخسرو و مقابل کاخ گلستان و عمارت شمس‌العماره بود.»

وی با بیان اینکه منطقه۱۲ به عنوان قلب تاریخی طهران، بیشترین تعداد زورخانه‌های قدیمی این شهر را در دل خود جای داده، افزود: «‌اکنون دست‌کم ۱۰زورخانه در این منطقه وجود دارد که ۸زورخانه فعال‌ هستند. معروف‌ترین و قدیمی‌ترین آنها نیز زورخانه شهید فهمیده در پارک‌شهر، زورخانه تاریخی نیرو و شادی در خیابان مولوی، زورخانه سجادیه در خیابان شوش و زورخانه طلاچی در خیابان ری است.»

شهردار منطقه۱۲ با تأکید بر تلاش برای گسترش ورزش‌های باستانی عنوان کرد: «آشنایی مردم به‌ویژه نسل جوان با این ورزش، سبب توسعه فرهنگ پهلوانی می‌شود که فرهنگی آمیخته با اصول اخلاقی و جوانمردی است و در کنار ورزش می‌تواند آنها را با آموزه‌های معنوی و انسان‌ساز رشد دهد.»

گفتنی است؛ نمایش زورخانه‌ای پیاده‌راه خیابان ناصر خسرو را ۲گروه برتر نمایشی کشور در این حوزه به اجرا درآوردند که با استقبال خوب شهروندان روبه‌رو شد.

از دیگر برنامه‌های شهرداری منطقه۱۲ در این هفته، برگزاری رویداد «نوجوانان محله و آشنایی با فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه» در سرای محله دروازه شمیران بود که تحت عنوان برنامه‌های «طرح آپارتمان‌نشینی» به صورت‌ آزمایشی در محله دروازه‌شمیران در حال اجراست.

تقدیر از متولیان و ورزشکاران پیشکسوت و جوان زورخانه‌های منطقه نیز شنبه هفته آینده در زورخانه شهید فهمیده با حضور شهردار منطقه به اجرا درخواهد آمد و قرار است در این برنامه، ورزشکاران به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود در حوزه گسترش ورزش‌های باستانی بپردازند.

ورزش زورخانه‌ای که نام دیگر آن ورزش باستانی است، نام مجموعه‌ای از حرکت‌های ورزشی با وسایل و بی‌وسایل است که در آن آداب و رسوم ویژه‌ای اجرا می‌شود. این ورزش که از قدیم رواج داشته، از ورزش‌های تاریخی و فرهنگی کشورمان شناخته می‌شود.

کد خبر 761080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha