بوستان کوهپایه به مساحت ۷۷۰ مترمربع یکی از بوستان های محلی در اسدآباد زعفرانیه است که ۲۲ اسفند پارسال شخصی با در اختیار داشتن رای قضایی و حکم قلع درخواست ساخت و ساز در این بوستان کرده‌است.

بوستان کوکب

شهرداری منطقه یک تهران، احسان صفایی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه گفت: شهرداری منطقه یک با توجه به درخواست های شهروندان این محله برای حفظ بوستان اسدآباد، مذاکره با مالک و پیشنهاد خرید زمین را داده است اما وی با درخواست ۲۰۰ میلیارد تومانی خسارت از شهرداری حاضر به واگذاری زمین نیست.

او ادامه داد: این شخص همچنین اقدام به جمع آوری المان‌های بوستان از جمله وسایل ورزشی، نیمکت و سطل‌های زباله و از سوی دیگر تخریب بیش از ۷۰ متر مربع از معبر کرده و در صدد جابجایی درختان است.

صفایی اظهار داشت: در بازدیدی که امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق شهردار منطقه یک و معاونان از این بوستان انجام شد بحث تملک آن مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

این بوستان دارای بیش از ۵۰ اصله از انواع درختان است و در محله اسدآباد یکی از محلات قدیمی شمال تهران قرار دارد که در سال ۱۳۸۹ آماده سازی و در اختیار شهروندان قرار گرفته است و می‌تواند نقش مهمی در توسعه سرانه‌های فضای سبز محلی داشته باشد.

کد خبر 759541
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • شهریار US ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    44 19
    دم مالک این زمین گرم. من بجاش بودم.ب لج اینا هم ک شده ی برج ۲۰ طبقه میزدم تا همشون بسوزند. نفروشید ی وقت برادر من
  • اصغر کرباایی NL ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    40 1
    خوب این یک امر طبیعی می‌باشد و مالک زمین وقتی که سند و حکم قضایی. داشته باشد شهرداری یا باید رضایت مالک را جلب کند تا زمین را در اختیار بگیرد و یا اینکه خود را برای پرداخت خسارت به مالک هم بنماید چون ملک اشخاص حقیقی را تصرف نموده است و حتما ارزش واقعی زمین به مراتب حتی در حالت زمین بیشتر از مبلغ پیشنهادی شهرداری می‌باشد ولی صاحب ملک مطمانا بر روی قیمتهای آینده برج آپارتمانها در آن منطقه حساب میکند و اگر مدعی شود شهرداری بابت تصرف اموال و ایجاد امکانات درون آن باید حتی حق العمل تمام این سالها را نیز بپردازد
  • پرویز زکی پور US ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    39 3
    لطفآ مردم.گولِ شهرداری رونخورن.اینهاابتدا بعنوانِ فضای سبز وایجادِ پارک تصرف میکنن امابعدآ پارک روبه منطقه ء تجاری تبدیل میکنن
  • حمید IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    44 3
    این بنده خدا ملک خودشو میخواد چرا بدون اجازه مالک و رضایت اون اونجا رو بوستان کردید اگر واسه خودتون بود هم همین کارو می‌کردید
  • کریم IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    15 62
    تمام زمین‌ها در کشور متعلق به دولت وبیت المال هست طرف با زد وبند سند جور کرده اونجا را صاحب شده