مدیر جمع آوری پسماند تر سازمان پسماند شهر تهران گفت: مناطق مرکزی و جنوبی تهران بیشترین نیاز را برای تعویض مخزن زباله جدید دارند چرا که نوع زباله در این مناطق بیشترین آسیب را به مخزن وارد می‌کند.

سطل زباله

پدرام پورنصر در گفتگو با همشهری آنلاین درباره آخرین وضعیت مخازن زباله در شهر تهران که دچار فرسودگی شده‌اند، گفت: در تهران ۵۴ هزار مخزن زباله داریم که نیازمند است بخشی از آنها تعویض یا اورهال شوند که تاکنون ۳ هزار مورد تعویض و به مرور بخشی زیادی از آنها تعمیر شده یا در دست تعمیر هستند. 

او با بیان اینکه مناطق جنوبی و مرکزی تهران مانند منطقه ۶، ۱۰، ۱۵ یا ۱۹ بیشتر از سایر مناطق نیازمند مخزن جدید زباله هستند، گفت: تلاش این است که کمبودها در این مناطق برطرف شود اما در کنار آن مردم نیز باید کمک کنند تا عمر مخازن افزایش یابد به طور نمونه باید زباله‌های تر و خشک را از هم جدا کنند و زباله‌های تر خود را حد فاصل ۸ تا ۹ شب در مخزن بیندازند تا میزان شیرآبه منتقل شده به مخزن کم باشد تا هم از خوردگی بدنه آن جلوگیری شود و هم بوی بد ناشی از شیرآبه زباله تر کمتر در فضا پخش شود به خصوص در تابستان که هوا گرم است و بوی شیرآبه بیشتر شهروندان را آزار می‌دهد. 

مدیر جمع آوری پسماند تر سازمان پسماند شهر تهران با اشاره به اینکه رفتار شهروندان در مناطق شمالی و جنوبی تهران در حوزه تولید پسماند متفاوت است، گفت: هر مخزن زباله تهران ۱۳۰ کیلوگرم جا دارد که در شمال تهران تراکم زباله خشک در آن بیشتر از زباله تر است اما در مناطق جنوبی تهران این شکل برعکس است و زباله تر بیشتر است که همین موضوع روی تمیزی و بوی مخازن زباله تاثیر می‌گذارد.

پورنصر با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال هر مخزن زباله هفته‌ای یک بار شستشو می‌شود، افزود: اما به دلیل اینکه مردم زباله خود را در طول روز و در اوج گرما در سطل می‌اندازند و شیرآبه‌ همه زباله‌ها تجمیع می‌شود و ساعات زیادی تا زمان تخلیه در آن می‌ماند، این مخازن همیشه بو می‌دهند بنابراین حتی اگر کارگران ما هر روز هم این مخازن را بشویند باز هم بوی بد می‌دهند و این موضوع تا زمانی که مردم ساعت انداختن زباله خود را تغییر ندهند، درست نمی‌شود. 

پورنصر تصریح کرد: قیمت مخازن زباله مانند هر کالای دیگری افزایش یافته و الان حدود ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان خرید آن برای شهرداری تهران هزینه دارد بنابراین تعویض سریع ۵۴ هزار مخزن آسان نیست. البته شهرداری تهران به دنبال این است که کارخانه‌ای برای تولید مخزن راه‌اندازی کند تا مجبور نباشد این محصول ضروری از بخش خصوصی خریداری کند. همچنین یک شرکت دانش بنیان نیز پای کار آمده تا مخازن زباله‌ای که دچار تغییر فرم شده را اورهال کند تا در کاهش هزینه‌ها به ما کمک شود.

کد خبر 759524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha