دی ماه سال ۱۴۰۰، دو شهید گمنام در بوستان سیمرغ به خاک سپرده شدند. پس از آن شهروندانی که برای زیارت و تفریح به بوستان می‌آمدند، درخواست داشتند که یادمانی برای این شهدا آماده شود و حالا این یادمان به مرحله افتتاح رسیده است.

یادمان

به گزارش همشهری آنلاین، بوستان سیمرغ، خیابان سی‌متری نیروی هوایی، یکی از ۳ بوستان محله است که با توجه به وسعت و امکاناتش، در طول روز میزبان تعداد زیادی از شهروندان است. از اواخر سال ۱۴۰۰ با تدفین شهدای گمنام هم به دلیل حضورشان و اجرای برنامه‌های به تعداد مراجعه‌کنندگان بوستان اضافه شد. به همین دلیل به درخواست مردم و پیگیری شهرداری پیش‌بینی شد تا یادمانی ساخته شود.

«محمد هادی علی احمدی» شهردار منطقه ۱۳ می‌گوید: «پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان سیمرغ به مساحت ۹۰‌مترمربع و با ارتفاع ۸‌متر در سازه‌ای هشت ضلعی ساخته شده است.»

در طراحی یادمان شهدا، از رشادت‌های سربازان هشت سال دفاع‌مقدس الهام گرفته و توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه عملیاتی شده است. احمدی می‌گوید: «ساخت مقبره الشهدا در میان بوستان سیمرغ، به این مکان رنگ و بوی معنوی و مقدس بخشیده و شهروندان می‌توانند در کنار گردش در فضای سبز و ورزش، به زیارت گمنام شهدای گمنام هم بروند. در واقع این بوستان به پاتوق مذهبی و فرهنگی تبدیل شده است.»

بوستان سیمرغ در محله نیروی هوایی تهران و خیابان سی‌متری نیروی هوایی قرار دارد.

کد خبر 757419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha