سازمان ملل می‌گوید هند در مسیر پشت سر گذاشتن چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان در میانه سال ۲۰۲۳ است.

population

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس به این ترتیب پرسش‌هایی درباره اینکه آیا جمعیت جوان رو به افزایش هند در سال‌های آینده زمینه رشد اقتصادی را فراهم خواهند آورد یا به نقطه ضعفی بدل خواهند شد، مطرح شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس در حالیکه هند ۲۵۴ میلیون نفر جمعیت در فاصله سنی ۱۵ تا ۲۴ دارد که بزرگترین مقدار در جهان است، چین با سالمند شدن جمعیت و کاهش رشد جمعیت روبرو است. این وضعیت به این انتظار انجامیده است که تغییرات جمعیت‌شناختی بتواند راه را برای تبدیل شدن هند به یک قدرت عمده اقتصادی و جهانی بگشاید.

شهروندان جوان هند می‌توانند رشد اقتصادی این کشور را در سال‌های آینده برانگیزانند، اما در عین حال اگر این جوانان به مقدار کافی به کار گمارده نشوند، می‌تواند به سادگی به مشکلی بدل شود. اقتصاددانان هشدار داده‌اند که حتی در حالیکه اقتصاد هند در حالیکه جمعیتش افزایش می‌یابد، در میان اقتصادهای با رشد سریع قرار دارد، اما میزان بیکاری در این کشور هم افزایش یافته است.

شرکت تکنولوژی عظیم اپل، در میان شرکت‌های دیگر، امیدوار است که در حالیکه برخی از مراکز تولیدی‌اش را از چین خارج می‌کند چرا که دستمزدها در آن با کاهش جمعیت در سن کاری دارد بالا می‌رود، به هند به عنوانه یک کانون بالقوه تولیدی بازگردد.

گزارش سازمان ملل می‌گوید هند در میان سال میلادی جاری حدود ۲/۹ میلیون جمعیت بیشتر از چین خواهد داشت. هند در این زمان جمعیتی حدود ۱/۴۲۸۶ میلیارد نفر خواهد داشت در حالیکه جمعیت سرزمین اصلی چین در آن هنگام ۱/۴۲۵۶ میلیارد نفر خواهد بود. جمعیت‌شنان می‌گویند با توجه محدودیت‌های داده‌های جمعیتی محاسبه تاریخ دقیق پیشی‌گرفتن هند از چین از لحاظ شمار جمعیت ناممکن است. هند از سال ۲۰۱۱ سرشماری عمومی انجام نداده است.

کد خبر 755178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha