انسان‌های زیادی در دنیا وجود دارند که با استعدادهای منحصر به فردی متولد می‌شوند اما عده زیادی هم هستند که با تلاش بسیار توانسته‌اند قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را کسب کنند.

انسان‌هاي شگفت‌انگيز 

به گزارش همشهری آنلاین، در این مطلب به سراغ تعدادی از این آدم‌های شگفت‌انگیز رفته‌ایم.

بلعیدن و برگرداندن اشیاء

این افراد انسان‌های شگفت‌انگیز نامیده می‌شوند | از تولید گرما و تحمل آن با بدن، تا راه رفتن با کفش‌های ۴۰۰ کیلویی 

«استیو استار» ‌ مجری و هنرمندی تلویزیونی است که توانایی جالب و شگفت‌انگیز او باعث شده تا در سراسر دنیا به شهرت برسد، او قادر است هر شی‌ای را که تمایل دارد، بلعیده و هر زمان که خودش بخواهد دوباره آن را بیرون بیاورد، از میخ و سکه و لامپ گرفته تا توپ بیلیارد، استیو آنها را به راحتی می‌بلعد. او هرگز برای کسی توضیح نداده است که چطور این کار را انجام می‌دهد اما اینطور که به نظر می‌رسد هیچگونه فشار و یا حس بدی به استیو در زمان انجام این کار وارد نمی‌شود.

اولین بار، استیو در یک برنامه تلویزیونی در سال‌ ۱۹۹۰ نشان داد که خرده‌های شیشه و دیگر وسایل خطرناک  را بلعیده و پس از چند لحظه توانست همه آنها را بدون اینکه آسیبی به گلو یا دهانش وارد شود دوباره بازگرداند، استیو در زمان مدرسه هم اشیایی مانند گچ و کاغذ را بلعیده و چند لحظه بعد، قبل از آنکه در بدنش حل شوند، آنها را پس می‌داد و همین توانایی‌ها باعث شده بود تا در بین دانش‌آموزان مدرسه محبوبیت زیادی کسب کند، آنها هر روز از استیو می‌خواستند تا برایشان برنامه اجرا کند.

در آن دوران او حتی می‌توانست وسایلی مانند خودکار را قورت داده و یک ساعت بعد وقتی کلاس به پایان رسیده بود آن را بیرون بیاورد. در سال ۲۰۱۰ و در یک برنامه تلویزیونی، او چندین سکه و یک توپ بیلیارد و در نهایت حلقه ازدواج آماندا هولدن - مجری برنامه- را بلعیده و در انتهای برنامه تک تک آنها را به صاحبانشان بازگرداند. تا به حال استیو در برنامه‌های تلویزیونی و مسابقات بسیاری شرکت کرده و حتی موفق به دریافت جایزه مسابقه استعدادیابی فرانسه که در ژانویه ۲۰۱۵ برگزار شد، نیز شد. اما هنوز هم پس از گذشت این همه سال، هیچکس راز استیو را نمی‌داند.

راه رفتن با کفش‌های آهنین

این افراد انسان‌های شگفت‌انگیز نامیده می‌شوند | از تولید گرما و تحمل آن با بدن، تا راه رفتن با کفش‌های ۴۰۰ کیلویی 

کفش‌های بلند و سنگین معمولا راحت به نظر نمی‌رسند و نمی‌توان به خوبی با آنها راه رفت، اما این موضوع برای ژانگ فوکسینگ ۵۱ ساله اهل تانگشمای چین اصلا مهم نیست چون او می‌تواند به راحتی با کفش‌هایی به وزن ۴۰۵ کیلوگرم راه برود.  

در عرض هفت سال گذشته، ژانگ از صبح مشغول تمرین برای افزایش قدرت پاهایش بوده تا بتواند وزن کفش‌های آهنین خود را بیشتر کند، او که خودش در یک آهنگری مشغول به کار است، کفش‌هایی ساخته که ۳۰ سانتیمتر ارتفاع و ۲۰ سانتیمتر عرض دارد. کفش‌های ژانگ در ابتدا ۷۰ کیلوگرم وزن داشتند اما کم کم با بالا رفتن قدرت پاهایش، وزن کفش‌ها هم بیشتر شدند.

 ژانگ می‌گوید: «با بالا بردن وزن کفش‌ها تا ۴۰۵ کیلوگرم، ارتفاع ۳۰ سانتیمتری برای آن کم است و حفظ تعادل برای من کمی دشوار است، به همین خاطر است که می‌خواهم ارتفاع کفش‌ها را هم ۱۰ سانتیمتر دیگر افزایش داده و به ۴۰ سانتیمتر برسانم.» 

وزنی که ژانگ به وسیله این کفش‌ها می‌کشد، در حدود ۷ برابر وزن خودش است، ژانگ قادر است ۱۲ متر را در عرض کمتر از ۲۰ دقیقه با این کفش‌های غول پیکر آهنین طی کند.

ژانگ می‌گوید: «این کفش‌ها آنقدر سنگین هستند که حتی اگر کنار خیابان هم بگذارمشان کسی قادر به برداشتن و دزدیدن آنها نخواهد بود.»

تولید گرما با انرژی بدن

این افراد انسان‌های شگفت‌انگیز نامیده می‌شوند | از تولید گرما و تحمل آن با بدن، تا راه رفتن با کفش‌های ۴۰۰ کیلویی 

پرش‌های بلند، کشتن دشمن با یک ضربه کوچک و حتی بلند کردن، به پرواز درآمدن و جابه‌جا شدن اشیاء با نیروی ذهن. این‌ها را بارها در فیلم‌های چینی و کره‌ای دیده‌ایم اما شاید باور کردنشان برایمان کمی دشوار باشد، اما اگر چه این‌ها برایتان خنده‌دار به نظر می‌رسد اما تعدادی از کونگ فوکاران شائولین هستند که توانایی‌های عجیبی دارند. از میان آنها می‌توان به «ژو تینگ جو» اشاره کرد، مردی که می‌تواند به کمک نیروی خارق‌العاده‌اش با انجام چند حرکت، گرمایی در حد نقطه جوش تولید کند.

ژو تینگ که امروزه در سراسر دنیا به نام «کی گونگ» مشهور شده است، رزمی‌کاری است که سال‌های سال در رشته تای چی و کونگ فو کار کرده اما دلیل شهرت جهانی او، انرژی خارق‌العاده‌ای است که دارد، «تولید گرما در کف دستان خود».

 کی گونگ در واقع به معنای «ترویج انرژی زندگی» است و همچنین تمرینی برای تنفس و آرامش که می‌تواند کمک زیادی به تقویت نیروی چی یا همان «انرژی حیات» کند.  

ژو همچنین به «جواهر چین» نیز شهرت دارد و تا به حال در برنامه‌های تلویزیونی بسیاری شرکت کرده و به طور زنده در مقابل چشم میلیون‌ها بیننده، انرژی خود را نشان داده است. انرژی ژو آنقدر عجیب و منحصر به فرد است که در حدود ۱۰ سال، دانشمندان و محققان بسیاری روی بدن او آزمایشات مختلفی انجام دادند تا بلکه بتوانند علت به وجود آمدن این انرژی را دریابند، از آنجا که هنوز دلیلی برای این قدرت و ویژگی ژو پیدا نشده است، این دانشمندان مهارت زیاد در کونگ فو و داشتن نیروی چی را علت این مسئله عنوان کرده و اعلام کرده‌اند که ژو از لحاظ جسمی کاملا مانند دیگران است و هیچ تفاوتی با افراد عادی ندارد.

ژو با انجام چند حرکت چنان حرارتی در کف دستان خود تولید می‌کند که دیگر نمی‌توان به دستان او نزدیک شد، به همین خاطر است که بیماران بسیاری که احتیاج به گرما درمانی دارند، از سراسر دنیا برای درمان پیش او می‌آیند. ازجمله بیمارانی که برای معالجه به ژو مراجعه کرده‌اند، می‌توان به دالایی لاما، اعضای تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز، تعدادی از ورزشکاران المپیک و هنرمندان مختلف از سراسر دنیا اشاره کرد. ژو تینگ ۸۱ ساله، تمرینات کونگ فو را از ۷ سالگی و تحت نظر پدر بزرگ خود آغاز کرد. او آنقدر در این ورزش از خود استعداد نشان داد که در ۱۶ سالگی، پدر بزرگش شروع به آموختن رمز و رموز این ورزش به او کرد.

ژو می‌گوید: «در تمام این سال‌ها، کونگ فو را رها نکرده‌ام و هنوز هم احساس می‌کنم که رازهای بسیاری از آن وجود دارد که همچنان باید بیاموزم.» او تولید گرما را هم یکی از همان رموزی می‌داند که توسط پدر بزرگش به او آموخته شده است، گرمایی که ژو با کف دستان خود تولید می‌کند تا ۲۰۲ درجه فارنهایت است و ژو قادر است این گرما را حتی به وسایل دیگر منتقل کرده و ‌با قرار دادن دستان خود در آب، آن را به جوش بیاورد که البته این کار بسیار وقتگیر و دشوار است، همچنین انرژی زیادی که ژو برای جوش آوردن آب نیاز دارد باعث می‌شود تا انرژی بدنی او تحلیل رفته و تا ساعت‌ها بی‌حال باشد.

مرد آتشین

این افراد انسان‌های شگفت‌انگیز نامیده می‌شوند | از تولید گرما و تحمل آن با بدن، تا راه رفتن با کفش‌های ۴۰۰ کیلویی 

«تد بچلر» در سال ۱۹۷۷ دوران دبیرستان خود را به پایان رساند، اما دیگر به تحصیلات خود ادامه نداد. او که از کودکی همیشه آرزو داشت یک بدلکار حرفه‌ای شود، تصمیم گرفت به جای درس خواندن و رفتن به دانشگاه، به دنبال آرزوی دیرینه خود برود.

درآن دوران، تد به تقلید از بدلکاران، کارهای خطرناکی انجام می‌داد، برای مثال یک بار در ۱۰ سالگی از طبقه دوم مدرسه پایین پرید که در نهایت به شکستن پاهایش منجر شده و مجبور شد ۳ ماه تمام در خانه استراحت کند.  

تد برای اولین بار، نمایش آتش را در ۲۰ می‌۱۹۷۶ و در مقابل ۲۰ نفر از دانش آموزان و همکلاسی‌هایش اجرا کرد. او لباس خود را آتش زده و از بالای دیوار کوتاهی پایین پرید، در آن ماجرا او حدود ۱۲ ثانیه در آتش بود تا اینکه دوستانش به کمک آب، آتش را خاموش کردند.

س از آن ماجرا، تد بارها همین نمایش را در مکان‌های مختلف اجرا کرد، حتی در یکی از نمایش‌ها شیرجه به داخل آتش را نیز امتحان کرد. هر بار، مدت زمان ماندن در آتش بیشتر می‌شد و این موضوع برای خود تد هم جالب بود که آتش روی او تاثیری نداشته و احساس گرما و سوزش نمی‌کند، تد حتی به خاطر انجام چنین نمایش‌هایی چندین بار توسط پلیس دستگیر شده و به جرم انجام نمایش‌های غیرقانونی و خطرناک در محیط‌های عمومی، راهی زندان شد.

درست یک سال پس از اتمام دبیرستان، تد به لس آنجلس رفت تا شاید بتواند به عنوان یک بدلکار، کاری برای خود پیدا کند، او همان روز اول، به خانه بدلکاری به نام «پل استدر» رفته و نمایش آتش را برای او اجرا کرد.

 از آنجا بود که تد بالاخره به آرزوی خود رسید و توانست کار بدلکاری را با گروهی تقریبا حرفه‌ای ادامه دهد. از آنجا که پاهای تد در کودکی به شدت آسیب دیده بودند، او نتوانست کارهای دیگر بدلکاری را دنبال کند و تنها به نمایش آتش اکتفا کرد. او می‌توانست ۵۷ ثانیه در آتش بماند بدون اینکه آسیبی به او وارد شود. چند سال بعد، تد از برگزاری فستیوال «مرد سوزان» در نوادا مطلع شد، به همین خاطر به نوادا رفت تا در این جشنواره شرکت کند. تد از برگزارکنندگان جشنواره خواست تا به جای تندیس حصیری، او را در آتش قرار دهند و ‌با اصرار زیاد موفق شد به جای آدمک حصیری، خود را آتش بزند، البته قبل از آن، توافقنامه‌ای را امضا کرد که تمام مسئولیت این کار را خودش به عهده گرفته است.

تد در شب جشنواره از پله‌ها بالا رفته و در مقابل چشم ۱۵ هزار تماشاگری که در جشنواره شرکت کرده بودند، خود را آتش زد. در حدود یک دقیقه تد در برابر همه مردم در آتش می‌سوخت و کم‌کم از پله‌ها پایین می‌آمد، پس از پایین آمدن، همه در نهایت ناباوری دیدند که با وجود اینکه همه لباس‌های تد معمولی بود و روی تنش سوخته بودند، اما به او آسیبی نرسیده بود. البته او به خاطر امنیت بیشتر ترجیح می‌دهد تا در نمایش‌هایش از لباس مخصوص استفاده کند و به خصوص صورت خود را بپوشاند.

در سال ۲۰۰۴، تد موفق شد به عنوان فردی که بدون اکسیژن و به مدت طولانی، به طور کامل در آتش می‌سوزد نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. در آن زمان رکورد تد، به ۲ دقیقه و ۳۸ ثانیه رسیده بود.  

تد بارها مورد آزمایشات پزشکی قرار گرفت اما هرگز مشخص نشد که بدن او به خصوص پوستش چطور می‌تواند تا این حد گرما را تحمل کند، او اکنون ازدواج کرده و دو فرزند دارد اما می‌گوید هرگز به فرزندان خود اجازه نمی‌دهم تا چنین کارهای خطرناکی را انجام دهند حتی اگر مانند من این توانایی منحصر به فرد را داشته باشند، این کار فوق‌العاده خطرناک است و حتی اگر به سطح پوست آسیبی نزند به خاطر کمبود اکسیژن، بدن دچار مشکلات بزرگ و غیر قابل جبرانی خواهد شد.» تحمل گرمای آتش در تد آنقدر زیاد است که او حتی قادر است شی‌ای سوزان را از میان شعله‌های آتش  بیرون بکشد.

منبع: سرنخ  هفته‌نامه‌حوادث‌وشگفتی‌ها - اسفند ۱۳۹۳

کد خبر 753875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha