۲۶فروردین سالروز تولد بازیگری است که مرور هنرنمایی‌هایش هنوز نوستالژیک‌ است. کمتر کسی است که مرحوم «محمدعلی کشاورز»، ایفاگر نقش اسدالله‌خان سریال پدرسالار، را فراموش کرده باشد. بهانه ما برای زنده کردن یادش به خاطره‌ای متفاوت از او در سال ۱۳۹۷ و در طرح آزادسازی پرنده‌ها مربوط است.

کشاورز

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: «تهران پرنده دارد» نام طرحی بود که  سال ۱۳۹۷، فرهنگسرای ابن سینا در منطقه۲، به اجرا گذاشت. در بخشی از این طرح، مدیران اجرایی سراغ چهره‌های شناخته‌شده رفته و خواستند که پرنده‌ای را آزاد کنند. مرحوم «محمدعلی کشاورز»، ایفاگر نقش شعبون استخونی فیلم هزاردستان، محمدابراهیم فیلم مادر و اسدالله‌خان سریال پدرسالار هم یکی از این چهره‌ها بود. او قصد رهاسازی ۲ پرنده را داشت اما ماجراهایی پیش آمد...  

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

پرنده‌ها پس از آزاد شدن، از خانه محمدعلی کشاورز بیرون نمی‌رفتند! + فیلم و عکس

مشارکت در طرح با حال ناخوش

مهمان شدن در خانه استاد «محمدعلی کشاورز» در خیابان هرمزان شهرک غرب حس غریبی داشت، خصوصاً که صاحبخانه هنرمند و دوست‌داشتنی‌اش، کمی ناخوش‌احوال هم بود. اما شخصیت باابهت «پدرسالار»، با همه ناخوشی‌اش، پذیرای مهمانان و ۲ پرنده بلبل‌خرما شد. در را که باز کرد، چهره خندانش به همه خوشامد می‌گفت.

مهمانانان با دعوتش وارد خانه شده و او روی تخت خود نشست؛ خانه محمدعلی کشاورز، خیلی خاص طراحی شده بود و نشان از سلیقه‌ای مدرن داشت که کمی به کلاسیک هم پهلو می‌زد. کتابخانه‌اش پر از کتاب و تابلوهای خاصی کل دیوارها را پوشانده بود که توجه هر تازه‌واردی را جلب می‌کرد. بعد از سلام و احوالپرسی، یکی از مهمانان گفت: «روزگاری بلبل‌خرما، بلبل تهران بود. حالا اکوسیستم شهر تغییر کرده، اما همچنان پرنده‌ها نیاز به توجه دارند. »

پرنده‌ها پس از آزاد شدن، از خانه محمدعلی کشاورز بیرون نمی‌رفتند! + فیلم و عکس
پرنده‌هایی که پس از آزاد شدن از قفس حاضر به خروج از خانه استاد کشاورز نبودند


مردم مشارکت کنند

در آن سال بازیگر سریال‌های تلویزیونی دایی جان ناپلئون، هزاردستان، سربداران، سلطان و شبان و پدرسالار که در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی هم حضور فعال داشت، پس از پیشنهاد مدیران فرهنگی منطقه ۲ برای مشارکت در طرح آزادسازی پرنده‌ها با همه ناخوشی و کهولت سن از این فعالیت به شدت استقبال کرد و در ادامه گفت: «حمایت از پرنده‌ها فعالیت بسیار پرزحمت و ارزشمندی است. اما باید مردم هم با شهرداری همدل باشند و همکاری کنند تا پرنده‌ها آزاد زندگی کنند. از این طریق می‌توان عشق و علاقه خود را به آیندگان ثابت کنند.»


آزادسازی پرنده‌ها

ادامه برنامه با آزادسازی ۲ پرنده توسط مرحوم کشاورز همراه بود، اما پرنده‌ها پس از آزاد شدن، با کمال تعجب حاضر به ترک خانه استاد نشدند و در گوشه‌ای، روی گلدان‌ نشسته و مشغول آوازخوانی شدند.

کد خبر 753645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha