پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

فرانک عطیف: دولت‌های اتحادیه آفریقا در دوازدهمین اجلاس آن نیز برای تأسیس دولت و اتحادیه آفریقا به تصمیم قطعی نرسیدند

اجلاس بعدی،  تابستان آینده در ماداگاسکار  برگزار می شود. اجلاس اخیر در مرکز کنفرانس «کمیسیون اقتصادی آفریقا» در اتیوپی برگزار شد.

«معمر قذافی» ، رهبر لیبی  دراین اجلاس  به عنوان رئیس بعدی اتحادیه به جای «جاکایا کیک‌وت»، رئیس جمهور تانزانیا انتخاب شد.

قذافی که 40 سال پیش در پی یک کودتا به قدرت رسیده، به 53 دولت عضو پیشنهاد داد تا برای پیشرفت آفریقا، مبارزه با فقر، رویارویی با پدیده جهانی شدن، ایالات متحده آفریقا با دولتی متحد ایجاد شود.

معمر قذافی، رئیس جمهور لیبی

این بحث اما به نتیجه نرسید و با مخالفت سران برخی کشورها روبه‌رو شد. شاید بعضی از این مخالفت‌ها به خاطر کنار نیامدن با قذافی بود و این که تعدادی از کشورها تمایل ندارند او قدرت و نفوذش زیادتر بشود.

«بان‌کی‌مون»،دبیر کل سازمان ملل، برای تشکیل این اجلاس پیام داد و از آنها خواست  اتحادشان را بیشتر کنند تا با مشکلات موجود در این قاره، محکم‌تر و قدرتمندتر روبه‌رو شوند.

اتحادیه آفریقا در این اجلاس اعضای جدیدی را نیز پذیرفت. اتحادیه آفریقا در سال 1964 تأسیس شده و دولت‌های عضو درصددند تا با تشکیل دولت واحد یا تقویت اتحادیه نفوذ و تأثیری مانند اتحادیه اروپا در بین کشورهای اروپایی را،  در آفریقا به دست بیاورند

کد خبر 75302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز