شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

اهالی منطقه۲۲ با یک تماس می‌توانند در حیاط خانه‌شان نهال رایگان بکارند و از خدمات مشاوره و آموزشی گل و گیاه استفاده کنند. درهمین راستا شهرداری منطقه در طرحی برای افزایش سرانه های فضای سبز، در منازل شهروندان محدوده غرب تهران، نهال رایگان می کارد.

توزیع و کاشت نهال رایگان

به گزارش همشهری آنلاین، «علیرضا علی بخشی» رئیس اداره فضای سبز منطقه۲۲در این باره می گوید: «اهالی می توانند برای کاشت نهال در باغچه های منزلشان با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند. کارشناسان این مرکز به در منازل شهروندان مراجعه و این نهال ها را به همراه خاک و کود رایگان در باغچه آنها می کارند. همچنین علاوه بر کاشت نهال، این مرکز در این راستا اقداماتی مانند هرس درختان و بوته ها، بهسازی فضای سبز، مشاوره هم انجام می دهد.»

به گفته وی این طرح در مناطق غرب تهران آغاز شده و تاپایان اسفند ادامه خواهد داشت و اغلب درختانی که در منازل شهروندان کاشته می شود از نوع درختان مثمر مانند سیب، گردو، خرمالو و... است. منطقه۲۲ وضعیت بسیار مطلوبی از نظر سرانه فضای سبز دارد و میزان این سرانه در این منطقه با دیگر مناطق تهران قابل مقایسه نیست و پیشتاز است. سرانه فضای سبز منطقه ۲۲ به صورت کلی ۱۳۵ مترمربع است.

کد خبر 740657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha