سارق طلافروشی‌های تهران که از بازداشتگاه پلیس گریخته بود، در جریان درگیری با ماموران هدف اصابت 2 گلوله قرار گرفت و به زانو درآمد

این مرد جوان و همدستش در کمتر از 3 ساعت به 5 طلافروشی در پایتخت دستبرد زده بودند.

10 دی‌ماه امسال، ماموران پلیس آگاهی تهران بعد از 48 ساعت بررسی‌های تخصصی موفق شدند 2 سارق جوان را که به طلافروشی‌های پایتخت دستبرد می‌زدند، دستگیر کنند. با انتقال متهمان به دادسرای جنایی، رسیدگی به پرونده آنها آغاز شد و متهمان با صدور قرار بازداشت برای تحقیقات تکمیلی راهی بازداشتگاه پلیس شدند.

در جست و جوی متهم فراری

چند روز بعد در حالی که بازجویی از سارقان جوان ادامه داشت یکی از آنها توانست از دست ماموران فرار کند و از همان زمان تحقیقات تخصصی برای دستگیری دوباره او آغاز شد.

بررسی‌ها برای شناسایی مخفیگاه سارق فراری، کارآگاهان را به شهرکی در شهریار رساند و گروه تحقیق توانست مخفیگاه مرد جوان را در خانه‌ای در این شهرک شناسایی کند.
با صدور دستور قضائی، اکیپ‌های عملیاتی پلیس به سرعت عازم این محل شدند و مخفیگاه سارق فراری را به محاصره خود درآوردند.

بعد از گذشت چند روز مراقبت‌های پلیسی، وقتی مشخص شد متهم تحت تعقیب در این خانه حضور دارد، عملیات ضربتی برای دستگیری او آغاز شد و سارق جوان عصر جمعه گذشته زمانی که قصد داشت به همراه همسرش از این محل بگریزد و به مخفیگاه تازه‌ای نقل مکان کند در محاصره پلیس قرارگرفت.

این مرد با مشاهده ماموران پلیس، پا به فرار گذاشت و ماموران نیز با رعایت قانون استفاده از سلاح پاهای او را هدف گرفتند و با شلیک 2 گلوله، مرد جوان را زمینگیر کردند.

با بازداشت دوباره این متهم، پلیس احتمال می‌دهد که وی در زمان فرار از دست ماموران نیز سرقت‌های دیگری مرتکب شده باشد که تحقیقات برای روشن شدن این موضوع ادامه دارد.

پرونده سرقت‌های سریالی یک سارق فراری

بنابراین گزارش بعد از ظهر 7 دی‌ماه، ماموران پلیس در جریان دستبرد 2 مرد موتور سوار به 5طلافروشی در جنوب شرق تهران قرار گرفتند و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز کردند.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد که در تمامی این سرقت‌ها یکی از سارقان بعد از نزدیک شدن به مغازه طلافروشی با پرتاب آجر، ویترین مغازه را شکسته و بعد از سرقت مقداری طلا، همراه دیگر همدستش که سوار یک موتورسیکلت بود، از محل گریخته است.

با این اطلاعات ماموران به بررسی صحنه سرقت‌ها پرداختند و در تحقیق از شاهدان و بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته طلافروشی‌هایی که مورد سرقت قرار گرفته بودند، به جمع‌آوری اطلاعاتی پرداختند که می‌توانست پلیس را در شناسایی سارقان یاری دهد.

آنها در شاخه دیگری از تحقیقات، با این احتمال که سارقان برای فروش طلاهای مسروقه به طلافروشی‌های شهر مراجعه خواهند کرد، محل‌های احتمالی فروش طلاها را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند تا اینکه بعد از گذشت 2 روز مرد مرموزی را که به یک طلافروشی در بازار تهران رفته و قصد داشت مقداری طلای بدون فاکتور را به فروش برساند، دستگیر کردند.

وقتی مشخص شد طلاهای کشف شده از متهم، همان طلاهای مسروقه‌ای است که توسط دزدان موتورسوار به سرقت رفته است، مرد جوان تحت‌بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد: « این طلاها متعلق به من نیست و آنها را از برادرم گرفته‌ام.

او مالک یک کارگاه تعمیر طلاست و ساعتی قبل از من خواست طلاها را به طلافروشی ببرم و برایش بفروشم.»

با اظهارات مرد جوان، برادر او نیز دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ماموران گفت: طلاهای مسروقه را از 2 جوان که فقط اسم آنها را می‌دانم خریدم و قرار است آنها برای گرفتن پول طلاها بار دیگر به کارگاه من مراجعه کنند.

اظهارات مرد طلاساز در حالی بیان می‌شد که وقتی ماموران پلیس، آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار را در اختیار وی قرار دادند، او در بین عکس‌ها، مردان جوانی که طلاها را به او فروخته بودند شناسایی کرد.

به این ترتیب جست‌وجو برای دستگیری مظنونان اصلی پرونده که دارای سوابق کیف‌قاپی و شرارت هم بودند وارد مرحله‌ای تازه شد و 48 ساعت بعد از سرقت‌های زنجیره‌ای، ماموران یکی از آنها را در خیابانی در جنوب تهران شناسایی کرد.

وقتی ماموران قصد دستگیری مرد جوان را داشتند، وی برای فرار از محاصره پلیس سوار خودرواش شد و با سرعت پا به فرار گذاشت اما گلوله‌های پلیس با اصابت به لاستیک خودروی متهم، آن را پنچر کرد و مرد جوان دستگیر شد.

با انتقال این مرد به اداره آگاهی و اعتراف وی به سرقت‌های زنجیره‌ای از طلافروشی‌ها، همدست او نیز دستگیر و در بازرسی مخفیگاه او، مقداری از طلاجات مسروقه کشف و ضبط شد.

در تحقیقات انجام شده از مردان سارق مشخص شد متهم اصلی این پرونده، فرزند یک مرد ثروتمند است که به خاطر اختلافاتی که با پدرش داشته و برای گرفتن انتقام از او نقشه این سرقت‌ها را عملی کرده است.

با مشخص شدن این موضوع، بازجویی از سارقان جوان ادامه یافت و آنها علاوه بر سرقت از 5طلافروشی در یک روز، به سرقت از 2 طلافروشی دیگر با همین شگرد و ارتکاب بیش از 60 فقره کیف‌قاپی در تهران اعتراف کردند.

کد خبر 73783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز