جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان بعد از شناسایی مسافران شهرستانی در ترمینال جنوب تهران با آنها طرح دوستی می‌ریخت و با خوراندن آبمیوه مسموم، پول و اموال با ارزش آنها را به سرقت می‌برد.

چندی قبل مردی جوان سراسیمه نزد ماموران گشت انتظامی مستقر در ترمینال جنوب رفت و مدعی شد پسر جوانی تمام اموال وی را به سرقت برده است.

این مرد در اظهاراتش گفت: صبح امروز وقتی از شهرستان به تهران آمدم و در پایانه جنوب در حال استراحت بودم، مردی جوان  کنار من نشست و سر صحبت را باز کرد.

او با پرس و جو از من و گفتن این جمله که خودش هم به تازگی به تهران آمده با من طرح دوستی ریخت و بعد از آن یک لیوان آبمیوه به من تعارف کرد. من که حسابی خسته بودم، با این تصور که دوست خوبی پیدا کرده‌ام، لیوان را سرکشیدم اما چند دقیقه بعد بیهوش روی زمین افتادم.

بعد از گذشت یک ساعت از این ماجرا، توسط رهگذرانی که در ترمینال بودندبه هوش آمدم و وقتی چشم‌هایم را باز کردم نه از دوست جدیدم خبری بود و نه از پول و اموال باارزشم. آنجا بود که فهمیدم فریب یک سارق آبمیوه‌ای را خورده‌ام.

با طرح این شکایت، به دستور قاضی بخشوده – بازپرس شعبه 4 دادسرای بعثت -  رسیدگی به این پرونده در دستور کار گروهی از ماموران پلیس قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی و دستگیری مرد سارق آغاز شد.

ماموران در نخستین اقدام، مشخصات ظاهری سارق آبمیوه‌ای را به تمامی گروه‌های گشتی اطلاع دادند و از آنجا که احتمال می‌رفت این مرد هنوز در ترمینال حضور داشته باشد، جست‌وجو برای دستگیری او را آغاز کردند.

گرچه آن روز هیچ سرنخی از این مرد به دست نیامد، اما چند روز بعد، زمانی که جوان مالباخته در جست‌وجوی سارق اموالش در ترمینال جنوب بود، متوجه مردی شد که در حال گفت‌وگو با یک مسافر شهرستانی بود.

او خیلی زود مرد جوان را که همان سارق تحت تعقیب بود، شناخت و به سرعت ماجرا را به ماموران پلیس اطلاع داد، بنابراین ماموران وارد عمل شدند و بعد از دستگیری سارق‌ آبمیوه‌ای، او را به اداره پلیس انتقال دادند.

مرد جوان وقتی دید دستش نزد ماموران رو شده، در جریان بازجویی‌ها به سرقت از 10مسافر در ترمینال جنوب تهران اعتراف کرد و مدعی شد همه این سرقت‌ها را در مدت 2 ماه انجام داده است.

بازپرس بخشوده هم بعد از شنیدن اعترافات این مرد، وی را با قرار قانونی راهی زندان کرد.

کد خبر 74745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز