عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست امروز هیات دولت به این نکته اشاره کرد که بخش‌هایی از مشکلات مربوط به خارج از این وزارتخانه است.

زارع پور - وزیر ارتباطات

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، او در این خصوص  گفت: «ازجمله مشکلات، محدودیت‌هایی است که در طول سالیان گذشته اعمال‌شده و ما نیز در تلاش هستیم تا آن‌هایی را که قابل برطرف کردن است را برطرف کنیم. بعضی از علل این محدودیت ها در طول یک یا دو دهه گذشته از بین رفته است و می‌توان اکنون بازنگری تازه‌ای داشت تا نیاز مردم به فیلترشکن را کم کنیم.»

وزیر ارتباطات افزود: «بارها به این موضوع اشاره‌کرده ام که یکی از دلایل کندی و تجربه کاربری بد هم‌وطنان عزیز ناشی از روشن کردن فیلترشکن است و طبیعی است با روشن کردن فیلترشکن، سرعت دسترسی و کیفیت اینترنت کاهش پیدا می‌کند. غیرازاین فیلترشکن‌ها مخاطرات امنیتی دارد که همگی به آن اذعان دارند. تلاش ما این است که بسته پیشنهادی هم در حوزه کاری وزارت ارتباطات و هم برای حوزه‌هایی دیگر تهیه کنیم تا بتوانیم در نهایت شاهد بهبود کاربری هم‌وطنان در استفاده از فضای مجازی باشیم.»

زارع پور با بیان اینکه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسوول فیلترینگ است که شش عضو از ۱۳ عضو آن از دولت هستند، خاطرنشان کرد: «تلاش ما این است که سرویس هایی که مورد نیاز مردم است که مشکل ویژه ای ندارند مثل گوگل پلی که تا شهریور ماه باز بود و استفاده می شد و با توجه به شرایط امنیتی کشور و بنا به نظر مراجع امنیتی، محدودیت هایی روی آن اعمال شد، باز شود و این نظر تخصصی ماست و منتظریم تا این کارگروه در این مورد تصمیم بگیرد و به ما ابلاغ کند.»

کد خبر 735839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha