رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بانوان ایرانی کمتر به سلامت و غربالگری بیماری‌های سرطانی توجه و اغلب دیر مراجعه می‌کنند در حالی که بیش از دوسوم سرطان‌های منتسب به زنان با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.

زنان معتاد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ابراز تاسف از مراجعه دیرهنگام زنان ایرانی برای درمان در برخی از سرطانها گفت: متاسفانه بانوان ایرانی به دلیل مشغله‌های زیاد کمتر به سلامت و غربالگری بیماری‌های سرطانی توجه می کنند و اغلب دیر مراجعه می کنند درحالی که بیش از دو سوم سرطانهای منتسب به زنان (سرطان دهانه رحم و پستان) با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به اعتیاد در زنان اشاره کرد و گفت: الگوی اعتیاد در زنان بیشتر به مواد مخدر جدید برمی گردد و سیر اعتیاد بی‌رحمانه‌تر جلو می‌رود. انگ اعتیاد در زنان به مراتب در ایران بیشتر است و خانم‌های معتاد زودتر از خانواده طرد می‌شوند و خانواده فرو می‌پاشد؛ در حالی  که در صورت اعتیاد مرد، مادر همچنان کانون خانواده را حفظ می‌کند.

زالی با اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاه، بر ضرورت آسیب شناسی در این حوزه‌ها و لزوم طراحی و تدوین بسته‌هایی در این خصوص تاکید کرد.

جمعیت زنان ایرانی بیکار بیش از آقایان است

او با اشاره به سهم اندک زنان ایرانی در حوزه اشتغال گفت: جمعیت بانوان ایرانی بیکار بیش از آقایان است و تعداد زیادی از زنان ایرانی در مشاغل غیررسمی فعالیت دارند؛ بنابراین از بیمه و حمایت‌های شغلی نیز بی‌بهره هستند.

زالی در ادامه بر ضرورت حمایت از زنان برای احراز پست‌های مدیریتی ارشد در کشور تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد که در کلانشهرها براساس تحقیقات، زوجین شاغل کمتر از چند دقیقه فرصت همکلامی و ابراز عاطفی دارند و این موضوع از مضرات زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن است.

کد خبر 735758
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha