سال گذشته چاقی حدود ۳ میلیون نفر را به دلیل ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر به کام مرگ کشانده است. این آماری است که سازمان بهداشت جهانی ارائه داده و عنوان کرده که چاقی در ۴۰ سال گذشته ۳ برابر شده است. حالا برای پیشگیری از این آسیب، کمپینی با موضوع تغذیه در شرق تهران شکل گرفته است.

چاقی

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز بهداشت شرق تهران مناطق ۱۲ تا ۱۵ شهرداری را تحت پوشش دارد و در ارزیابی کارشناسان این مرکز مشخص شده که از زمان شیوع کرونا و کم تحرکی مردم، چاقی بین مردم بیشتر شده است.

«اکرم بارگیر»، کارشناس مسئول واحد تغذیه این مرکز، می‌گوید: «اضافه‌وزن و چاقی می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان باشد. از طرفی، اضافه‌وزن کودکی معمولاً تا آخر عمر همراه افراد باقی می‌ماند، درحالی‌که مردم به این موضوع توجه ندارند و با خطراتش آشنا نیستند.»

حالا برای افزایش آگاهی شهروندان از ۲۴ دی تا ۷ بهمن و همسو با شعار سازمان جهانی بهداشت  - «حال خوب با وضع موجود» - موضوع تغذیه توسط مرکز بهداشت شرق انتخاب شده و با توجه به آسیب‌های ناشی از چاقی، کارشناسان به ابعاد این موضوع و راه‌های پیشگیری از آسیب‌های آن می‌پردازند و برنامه‌هایی در قالب مشاوره تغذیه، آموزش و... دارند.

بارگیر می‌گوید: «مرکز بهداشت شرق تهران، ۲۲ مرکز و ۴۷ پایگاه بهداشتی دارد و در مراکز اصلی، خدمات مشاوره رایگان تغذیه  به شهروندان ارائه می‌شود. همچنین دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد با شیوه‌های تغذیه سالم آشنا می‌شوند.»

برای اطلاع از نشانی و ساعت حضور مشاوران تغذیه در پایگاه‌های مرکز بهداشت شرق تهران اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 734732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha