جمعه ۲۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سومین هفته حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی پایان یافت

که پس از آتش بس 4 ساعته میان حماس و اشغالگران، حملات جنگنده‌های این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه با شدت بیشتری از سر گرفته شد

به گزارش الجزیره، در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در غرب شهرک جبالیا، یک کودک فلسطینی به شهادت رسید و یک نفر مجروح شد. در حملات 21روزه‌ صهیونیست‌ها به غزه تاکنون 1135فلسطینی شهید و 5200 نفر زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرده بود ارتش این رژیم از ساعت 10صبح روز جمعه تا ساعت 2بعدازظهر به وقت محلی حملاتش علیه غزه را به حالت تعلیق در می‌آورد تا زمینه برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه فراهم شود.

قرار بود این کمک‌ها از طریق گذرگاه‌های کرم ابوسالم و المنطار به غزه وارد شود، اما با وجود اعلام این آتش بس 4ساعته صدای چندین انفجار بزرگ در نزدیکی شهرک خان یونس شنیده شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته چندین حمله توپخانه‌ای نیز به شرق جبالیا انجام داد.
منابع پزشکی نیز از زخمی شدن 6فلسطینی در شرق رفح و همچنین کشف 23پیکر متعلق به شهیدان ناشی از حملات صهیونیست‌ها در منطقه تل الهوی خبر دادند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مسجد‌های الامین و خالدبن وحید در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. مقر مرکزی پلیس غزه در خان یونس نیز دیگر هدف جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود که صبح دیروز هدف قرار گرفت و خسارت‌های زیادی به آن وارد شد.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین مناطق مختلف شهر خان یونس را با بمب‌های فسفری و آتش زا هدف قرار دادند. حملات و بمباران‌های گسترده رژیم صهیونیستی علیه بیت لاهیا و منطقه جبالیا نیز تا ساعات پایانی شب گذشته ادامه داشت.

بنا به گفته شاهدان عینی، دیروز تانک‌های رژیم صهیونیستی پس از حمله و وارد کردن خسارت‌های گسترده به منازل مسکونی منطقه تل الهوی در جنوب شهر غزه، از این منطقه عقب نشینی کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: گروه‌های مقاومت فلسطینی صبح دیروز 3موشک از نوار غزه به سمت جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که این موشک‌ها در منطقه اشکول در نزدیکی جنوب غزه منفجر شد و خسارت‌های زیادی به این منطقه وارد کرد.

گردان عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که شهرک مفتاحیم واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی را با 2موشک هدف قرار داده‌ است.

گردان ناصر صلاح‌الدین، شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز از شهادت 3نفر از مبارزانش در جریان بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه الکرامه واقع در شمال غزه خبر داد.

افزایش انتقاد‌های بین‌المللی

سازمان عفو بین‌الملل جهت ممانعت از ریختن خون مردم بی‌گناه غزه، تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را خواستار شد. مالکولم اسمارت مدیر سازمان عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا، از آمریکا خواست تا از طرح‌هایش مبنی بر اعطای سلاح به اسرائیل خودداری کند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست تا از فسفر سفید و دیگر مواد کشنده در بمباران‌ها علیه نوار غزه استفاده نکند. کنت راس، مدیر اجرایی این سازمان، در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اظهار داشت: ترکیب شیمیایی فسفر سفید موجب سوختن ساختمان‌ها و مردم می‌شود و نباید در مناطق مسکونی استفاده شود.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد که کادر پزشکی موجود در غزه گزارش کرده‌اند که تعداد زیادی مجروح حملات و بمباران‌های صهیونیست‌ها در غزه را تحت مداوا قرار داده‌اند که بر اثر استفاده از فسفر سفید دچار سوختگی‌های شدید شده‌اند.

سفر هیأت‌های حماس و اسرائیل به مصر

عاموس گلعاد، رئیس شورای سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای دیدار با رهبران مصر جهت بررسی طرح آتش‌بس و پیشنهادهای جنبش حماس در این خصوص به قاهره رفت. همچنین هیاتی از حماس دیروز برای بررسی همین مسئله به قاهره رفت که این دیدارها هنوز نتیجه‌ای در توقف حملات اسرائیل به غزه نداشته است.

بان‌کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد هم در ادامه‌ دیدارهایش در منطقه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان گفت‌وگو کرد.

بان‌کی مون در کنفرانس خبری مشترک با عباس ابراز امیدواری کرد که حملات و درگیری‌های غزه تا پیش از پایان سفرهای دوره‌ای‌اش به منطقه متوقف شود. بان کی مون پیش از این نیز در دیدار با سلام فیاض نخست‌وزیر دولت موقت فلسطین و نیز مقامات اسرائیلی، به بررسی آخرین تحولات غزه و لزوم برقراری فوری آتش بس تاکید کرده بود.

ترور وزیر کشور حماس

روز پنجشنبه در حمله‌ هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی در غزه، سعید صیام وزیر کشور دولت منتخب حماس در غزه به شهادت رسید.

در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی در خیابان یرموک واقع در نوار غزه، سعید صیام، فرزند و برادر وی، صلاح ابوشرخ مسئول سازمان امنیت داخلی جنبش حماس و 5غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند.

اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر منتخب فلسطین اعلام کرد: ترور سعید صیام وزیر امور داخلی دولت فلسطین سبب نمی‌شود که جنبش حماس و مردم فلسطین تسلیم شوند. هنیه در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: این جنایت جدید که ماشین جنگی صهیونیست‌ها مرتکب شد از قدرت ملت فلسطین نخواهد کاست و ما را به تسلیم وادار نخواهد کرد، بلکه انگیزه جدیدی برای پایبندی به مواضع سیاسی و حقوق ثابت ملت فلسطین است و ما با خدا پیمان بسته‌ایم که از حقوق ثابت فلسطینیان کوتاه نیاییم.

هنیه تأکید کرد: صیام نترسید و در خدمت به مردم و سرزمینش سهل انگاری نکرد و در حمایت از حقوق ملت خود تا آخرین لحظات زندگی یک مدافع خستگی‌ناپذیر بود و خون صیام، چراغ راهی خواهد بود که راه را در مقابل ما روشن خواهد کرد و ننگ و عار بر کسانی باد که برای کشتن وی تلاش کردند

کد خبر 73107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز