همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی الجزیره، از حملات گسترده رژیم صهیونیستی به بیمارستانی وابسته به هلال احمر در نوار غزه و نیز مقر آژانس سازمان ملل در امور آورگان فلسطینی (آنروا) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در حالی که حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همزمان با حملات واحد توپخانه‌یی و دریایی این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه هم‌چنان ادامه دارد و تمامی مناطق مسکونی، مساجد و گورستان‌ها نیز در این حملات هدف قرار داده شده است، موشک‌های اسرائیلی بیمارستانی وابسته به هلال احمر مستقر در منطقه‌ی تل‌الهوی واقع در نوار غزه را هدف قرار داده و بر اساس گزارش‌های رسیده بیش از 500 بیمار و زخمی به همراه اعضای کادر پزشکی در این بیمارستان محاصره شده‌اند و قسمتی از این بیمارستان به آتش کشیده شده است و احتمال انفجار آن با توجه به ادامه‌ی حملات توپخانه‌یی و موشکی اسرائیل وجود دارد. هنوز آمار دقیق شهدا و مجروحان این حمله اعلام نشده است.

سخنگوی آنروا اعلام کرد: بر اثرگلوله‌باران و اصابت موشک‌های صهیونیست‌ها به ساختمان آنروا، سه تن از کارکنان این سازمان مجروح شدند.

وی افزود: بر اثر این حملات هم‌چنین انبارهای این مجتمع ساختمانی که حاوی صدها تن کمک بشردوستانه برای مردم غزه بود، به آتش کشیده شدند.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حمله‌ی موشکی به برج شروق که محل اصلی استقرار برخی از دفاتر تلویزیونی مختلف است آسیبی به دو دفتر الجزیره، ابوظبی وارد ساخت و دو تن از خبرنگاران دفتر ابوظبی نیز در این حملات به شدت زخمی شدند.

سخنگوی آنروا، در گفت‌وگو با الجزیره از حملات موشکی و توپخانه‌یی گسترده‌ی اسرائیل به مقر اصلی آنروا در غرب غزه خبر داد.

عدنان ابوحسنه، سخنگوی آنروا اظهار داشت: در اثر این حملات توپخانه‌یی و موشکی به مرکز آنروا سه تن از کارمندان آن به شدت زخمی شدند.

از سوی دیگر تلاش‌های نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی برای پیشروی در مناطق استراتژیک نوار غزه هم‌چنان ادامه دارد.

منابع هلال‌احمر در نوار غزه اعلام کرده‌اند که در حال حاضر با توجه به گسترش دامنه‌ی حملات موشکی و توپخانه‌یی اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه هیچ آمبولانسی نمی‌تواند به مناطق درگیری نزدیک شود و بسیاری از زخمی‌ها هم‌چنان در زیر آوارها و حتی در خیابان‌ها باقی مانده‌اند و بر اساس اطلاعات به دست آمده دهها تن از شهروندان فلسطینی در مناطق خود محاصره شده‌اند و درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های فلسطینی و نیروهای زمینی اسرائیلی مانع از ارئه‌ی هر گرونه کمکی به این افراد می‌شود.

محمد عواده، مدیر بخش امداد رسانی و اورژانس هلال احمر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های اسرائیلی هم‌چنان کادر پزشکی و آمبولانس‌های موجود و امداد‌رسانان هلا‌ل‌احمر را مورد هدف قرار می‌دهند و مانع از کار این افراد در مناطق جنگ زده و آسیب دیده می‌شوند.

وی در این بیانیه تاکید کرد: بسیاری از شهروندان فلسطینی در تماس با مرکز هلال احمر درخواست کمک کرده‌اند اما به دلیل سیاست اسرائیل ما نمی‌توانیم هیچ کمکی به این شهروندان فلسطینی ارائه دهیم.

هم‌چنین گفته می‌شود تانک‌های رژیم صهیونیستی به نزدیکی منزل محمود الزهار، از رهبران حماس رسیده‌اند. که محافظ الزهار در این حملات به شهادت رسیده است.

حملات شدید توپخانه‌یی و درگیری‌های شدید میان مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در اطراف تل الاسلام واقع در جنوب نوار غزه و ممانعت مقاومت از پیشروی ارتش صهیونیستی هم‌چنان ادامه دارد.

در پی بمباران شمال نوار غزه از سوی جنگنده‌های ارتش صهیونیستی دو زن و یک کودک یک خانواده فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده 3 تن دیگر از اعضای این خانواده زخمی شدند.

به این ترتیب شمار شهدای غزه به 1070 تن رسیده که در میان آنها 335 کودک و 80 زن وجود دارند.هم‌چنین تعداد زخمی‌ها به 5000 تن رسیده که 50 درصد آنها زنان و کودکان می‌باشند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز از پرتاب 45 موشک به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. 

کد خبر 73059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز