همشهری آنلاین: سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیشنهادات ایران را برای توقف فوری کشتارها و محاکمه عاملان جنایات و فجایع غیرانسانی غزه ارایه کرد.

به گزارش ایسنا، محمد خزاعی، سفیر و نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل متحد در دیدار با میگل دسکوتو بروکمن، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره فجایع غزه و لزوم واکنش و اقدام جدی‌تر و فوری سازمان ملل متحد برای خاتمه بخشیدن به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در این منطقه بسته و محاصره شده به بحث و رایزنی پرداخت.

وی در این دیدار با تاکید بر دیرهنگام بودن و ناکارآمدی و عدم کفایت قطعنامه شورای امنیت درباره حوادث غزه و درخواست تشکیل جلسه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نامه نمایندگی دایم کشورمان که حاوی نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران درباره وظایف اصولی و انسانی سازمان ملل متحد در قبال مصایب مردم غزه و پیشنهادات پنج گانه ایران برای توقف فوری کشتارها و محاکمه عاملان جنایات و فجایع غیر انسانی مذکور بود را تسلیم رییس مجمع عمومی کرد.

متن نامه مذکور به این شرح است:

رییس محترم مجمع عمومی سازمان ملل متحد

جناب آقای میگل دسکوتو بوکمن،

همانطور که کاملا مطلع هستید، علیرغم خشم فراگیر جهانی و نگرانی و اضطراب جامعه بین المللی، خونریزی‌های سفاکانه و جنایت ضد بشری رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه فلسطینی در نوار غزه بی‌وقفه ادامه یافته است.

جامعه جهانی شاهد است که یک جامعه به طور کامل از اساسی‌ترین مایحتاج زندگی خود از جمله نان و آب آشامیدنی محروم شده و همزمان به وحشیانه‌ترین شکلی مورد قتل عام قرار می‌گیرد؛ درحالی‌که هیچ جایی برای گریز، هیچ ماوایی برای پناه، هیچ غذایی برای خانواده و حتی هیچ سنگری برای استقرار در آن ندارد.

خانواده‌ها به طور کامل و با خونسردی تمام قربانی ماشین جنگی رژیم صهیونیستی شده‌اند و زنان و کودکان به همراه دیگر شهروندان غیر نظامی عامدانه هدف قرار گرفته و قتل عام شده‌اند. حتی اماکنی که از طرف سازمان ملل متحد برای پناه گرفتن این مردم بی‌گناه در نظر گرفته شده بود تا از دست وحشی‌گری‌های صهیونیستی فرار کنند، به طرز وحشیانه و بی‌رحمانه مورد حمله قرار گرفته‌اند؛ چیزی که جهانیان در حملات اخیر اسراییل به مدارس سازمان ملل شاهد آن بوده‌اند که در آنها بیش از چهل نفر که بسیاری از آنها کودکان بودند، کشته شدند.

رژیم صهیونیستی، هر انسانی، هر خانه‌ای و هر زیر ساختی را هدف قرار داده و می‌دهد. این رژیم در واقع تمام اصول ارزشی که جهان متمدن برای آن ایستاده است را هدف قرار داده است و اساسی‌ترین معیارهای حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشر دوستانه و حقوق بشر را پایمال و نقض کرده است.

این وحشیگری باید فورا متوقف گردد. بایستی مانع ادامه خونریزی و از بین رفتن جان‌ها و زندگی‌های بیشتر توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی شد و جنایتکاران جنگی اسراییلی بایستی به خاطر جنایات ارتکابی آنها و دردها و رنج‌های اسفبار و اذیت و آزاری که بر مردم بی‌گناه غزه تحمیل کرده‌اند و کماکان در حال انجام آن هستند محاکمه شوند.

شورای امنیت در ابتدا توسط برخی از اعضای دایم شورا از اتخاذ هرگونه اقدامی منع شد و هنگامی‌که اقدام دیرهنگامی را انجام داد و قطعنامه‌ای را صادر کرد، انتظارات جامعه بین‌المللی را برآورده نکرد که رژیم صهیونیستی را به توقف جنایاتش و عقب‌نشینی از غزه وادار نماید و یا حتی قویانه جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت را محکوم نماید و ساز و کاری را برای حساب‌کشی از مقامات جانی رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات جنگی آنها در غزه تعریف نکرد. حتی قطعنامه مذکور که کاملا ناکارآمد و دیرهنگام می‌باشد، به طور کامل از سوی رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شد، همانطوری که در گذشته شاهد پاسخ مقاومت و بی‌توجهی رژیم مذکور نسبت به قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل متحد بوده‌ایم.

ما اعتقاد داریم در حالی که شورای امنیت قادر به توقف این جنایات نبوده است، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان یکی از رسمی‌ترین و دموکراتیک‌ترین نهادهای سازمان ملل، بایستی اقداماتی فوری برای ایجاد فشار بر رژیم صهیونیستی جهت خاتمه دادن به این خونریزی‌ها به عمل آورد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد بایستی دهمین جلسه اضطرای خود را به منظور صدور قطعنامه‌ای جهت محکومیت جنایات اسراییل تشیکل دهد و درخواست نماید:

1-توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و پایان بخشیدن به تجاوزات آن به مردم بی‌گناه فلسطینی در غزه،
2-عقب‌نشینی فوری آن رژیم از غزه،
3-رفع محاصره غزه،
4-بازگشایی معابر
5-اتخاذ تمهیدات فوری برای کمک‌های انسانی برای مردم در منطقه

همچنین جامعه بین‌المللی باید این رژیم را در قبال جنایاتش و خساراتی که به مردم بی‌دفاع فلسطین وارد آورده، مسوول بداند و تلاش برای تاسیس یک دادگاه بین‌المللی به منظور بررسی جرم و جنایات مقامات صهیونیستی علیه ملت فلسطین را آغاز کند.

بنابراین، تلاش‌های جدی شما برای آغاز روند مربوط به از سرگیری دهمین جلسه اضطراری مجمع عمومی، در اولین وقت ممکن، برای پرداختن به جنایات قرون وسطایی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، مورد توجه و مد نظر قرار خواهد داشت.

تقاضا دارم این نامه را به عنوان سند مجمع عمومی تحت دستورالعمل شماره 15 (وضعیت درخاورمیانه)، 16 (قضیه فلسطین)، 30 ( گزارش کمیته ویژه در مورد تحقیق درباره عملکرد رژیم صهیونیستی بر وضعیت انسانی مردم فلسطینی و دیگر اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی)، 99 (اقدامات مربوط به نابودی تروریسم جهانی) منتشر نمایید. 

کد خبر 73055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز