همشهری آنلاین: سازمان تربیت بدنی اعلام کرد باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال واگذار می‌شوند.

به گزارزش ایسنا سرانجام پس از سال‌ها بحث در خصوص واگذاری و خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، سازمان تربیت بدنی تصمیم به واگذاری این دو باشگاه گرفته است.

سازمان تربیت بدنی در ادامه‌ی برنامه‌های خود برای خصوصی‌سازی ورزش به ویژه فوتبال چند ماهی است که اقدامات جدی را در خصوص واگذاری پرسپولیس و استقلال انجام داده است.

اقدامات نهایی در خصوص واگذاری این دو باشگاه انجام شده است، به طوری که قرار است پرسپولیس به وزارت صنایع واگذار شود، همچنین باشگاه استقلال به وزارت راه واگذار خواهد شد.

سازمان تربیت بدنی در طرح جامعی که در این زمینه تهیه کرده است، قصد دارد کلیه‌ اختیارات خود در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را ابتدا طی پروسه زمانی پنج ساله به سازمان‌های فوق واگذار کند و در صورت موفقیت آمیز بودن این انتقال، واگذاری این دو باشگاه به صورت نهایی به بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

سازمان قصد دارد با این انتقال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به سوددهی رسانده و سپس به بخش خصوص واگذار کند. از جمله اقداماتی که قرار است سازمان تربیت بدنی به همراه این دو وزارتخانه انجام دهد، ساخت ورزشگاه برای این دوباشگاه است.

یکی از مقامات مسئول در این زمینه  گفت: کارهای نهایی این انتقال صورت گرفته و باشگاه پرسپولیس زودتر از استقلال واگذار خواهد شد.

این در حالی است که طی روزهای گذشته علی سعیدلو معاون اجرایی رییس جمهور وعده‌ خبرهای خوش برای باشگاه‌ پرسپولیس را به هواداران این باشگاه داده بود.

کد خبر 72976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز