تغییر محتوای کتاب‌های درسی، در دنیایی که سرعت رشد علم و آگاهی، مثل برق و باد است، امری بدیهی و لازم است؛ و امروز، این خبر خوب را از زبان علی لطیفی، رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش شنیدیم: تغییرات در برخی از کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده.

كتاب درسي

او درباره‌ی تغییرات ایجاد شده در برخی کتاب درسی توضیحات بیش‌تری داد و گفت: «در حوزه‌ی علوم و ریاضی، برخی از تمرین‌ها تغییر کرد. برخی محتواهای تکراری هم از کتاب‌های درسی حذف شدند.» لطیفی به انجام تغییرات در دیگر کتاب‌ها هم اشاره کرد و گفت: «محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه‌ی سوم، چهارم، پنجم و ششم دبستان، فارسی پایه‌ی چهارم، کار و فناوری پایه‌ی ششم و علوم تجربی پایه‌ی پنجم دستخوش تغییرات شده‌اند.»

لطیفی هم‌چنین با اشاره به افزوده شدن رمزینه‌ها در کتاب‌های درسی گفت: «دانش آموزان می‌توانند از محتوای رسانه‌ای در قالب صوت، تصویر یا فایل‌های تعاملی برای فهم بیش‌تر مطالب درسی استفاده کنند. در حال حاضر حدود ۵۷۰۰ رمزینه در کتب درسی در نظر گرفته شده که حاوی بیش از ۱۰ هزار محتوای چندرسانه‌ای است. این محتوای مکمل چندرسانه‌ای به فهم بیش‌تر مطالب، کمک زیادی می‌کند.»

به گفته‌ی دانش‌آموزان و کارشناسان حوزه‌ی آموزش و پرورش، محتوای آموزشی برخی از کتاب‌های درسی دوره‌ی متوسطه‌ی اول و دوم هم باید به روزرسانی شود. البته حدود هفت ماه پیش، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، وعده‌ی انجام تغییرات در کتاب‌های درسی را داده بود و خبر تغییرات در کتاب‌های دبستان، در همین راستاست.

کد خبر 723628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha