پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

شهردار منطقه۱۲ از صاحبان ۲۴واحد صنفی بازار کفاش‌ها به دلیل مشارکت در اجرای طرح جداره‌سازی‌ این بازار تجلیل کرد.

تجلیل از کسبه بازار کفاش ها

 همشهری آنلاین _ سروش جنابی: «امیر یزدی» در بازدید میدانی از سطح ناحیه۳ و بازار تهران، سراغ افراد شاغل در صنف کفاش‌ها رفت و از صاحبان ۲۴واحد صنفی به دلیل مشارکت در اجرای طرح جداره‌سازی‌های این بازار قدردانی کرد.

وی در این دیدار صمیمانه، با کسبه به گفت‌وگو پرداخت و به درخواست‌های آنها پاسخ داد و پس از این دیدار، نشستی با نمایندگان اصناف بازار و برخی اتحادیه‌های فعال در ناحیه۳ منطقه۱۲ داشت و بر مشارکت کسبه و نقشی که اتحادیه‌ها می‌توانند در ساماندهی بازار داشته باشند، تأکید کرد.

شهردار قلب طهران گفت: «بازار بزرگ تهران به دلیل قدمت و سیمای تاریخی، از اماکن باارزش به حساب می‌آید. این بازار که قطب اقتصادی کشور نیز محسوب می‌شود، از پررفت‌وآمدترین نقاط شهر تهران است و به همین دلیل بحث زیباسازی، به‌ویژه جداره‌سازی‌ها در این محدوده به تناسب انتظارات مخاطبان، اهمیت ویژه‌ای دارد.»

وی در پایان ضمن تجلیل از افرادی که در جداره‌سازی‌های بازار کفاش ها مشارکت کردند، بیان کرد: «جداره‌سازی‌های این محدوده به دلیل کمک به رفع بافت فرسوده و بهبود سیمای شهری از اولویت‌های شهرداری منطقه در سال‌های اخیر بوده و همواره در دستورکار ما قرار دارد.»

لازم به ذکر است؛ جداره‌های بهسازی‌شده با مشارکت کسبه در بازار تهران انجام شده و در این عملیات، فعالیت‌هایی برای دستیابی به بهسازی محیطی انجام شده است، ساماندهی سقف هم در کنار جداره‌سازی‌ها در دستورکار قرار گرفت.

بازار کفاش‌ها، ساختار معماری خاصی دارد و تنها بازاری است که هویت و کاربری خود را حفظ کرده است. در این طرح، خرپاها رنگ‌آمیزی شده‌اند و پس از شست‌وشو و بندکشی جداره‌ها، رنگ‌آمیزی پنجره و همچنین تعویض درهای ورودی انجام شده است. نمای طراحی‌شده هم در این بازار دارای تأییدیه کمیته نما است که با آجر به اجرا درآمده است.

این در حالی است که چندی پیش مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران همراه با جمعی از معاونان و مدیران ضمن حضور در بازار بزرگ تهران از محدوده‌هایی همچون بازار سیداسماعیل، بازار کفاش‌ها، تیمچه حاجب‌الدوله و سرای محمدعلی بازدید و بر ظرفیت بسیار زیاد این محدوده برای مرمت، احیا و ارتقا به یک کانون اقتصادی، گردشگری و هویتی- تاریخی تاکید کرد.

«مهدی هدایت» خاطرنشان کرد: «با توجه به شرایط موجود بازار، مسائل و مشکلات متعددی این محدوده ارزشمند را تهدید می‌کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عدم مرمت یا نوسازی این محدوده در سال‌های گذشته و ناپایدار بودن بناها و راسته‌ها، مسائل ترافیکی، ایمنی و ظاهر آشفته و نابسامان آن اشاره کرد. »

بازار تهران با ۱۱۲هکتار مساحت در منطقه۱۲، هسته اولیه شکل‌گیری شهر تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر و از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود و  سال۱۳۵۶ با شماره۱۵۴۰ در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است. 

کد خبر 722812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha