مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه ۱۲، از ورود مقام قضایی به پروژه مسقف سازی بازار آهنگران خبر داد.

بازار آهنگران

سیدمصطفی حسینی کومله در گفت‌وگو با شهرنوشت، توضیح داد: سابقه اصلاح سقف بازار آهنگران به بیش از ۱۰ سال می رسد. در این پروسه و مقاطع مختلف، شهرداری به عنوان رسالت عمومی اصلاح سقف بازار و جداره‌ها را انجام داد، اما نکته اصلی این است که ماموریت شهرداری به طور معمول در عرصه عمومی شهر یعنی کف خیابان و زیرساخت است نه در جداره و و سقف، آن هم برای بازاری که مالکان متعددی دارد.

او گفت:با توجه به شرایط، مدل کار برای اصلاح سقف و جداره های بازار آهنگران تغییر کرد. برای این کار به سمت اجرای مدل مشارکتی که مورد استقبال کسبه هم قرار گرفت، رفتیم؛ یعنی ما در طول زمان برنامه‌ریزی کردیم و مشخصا درباره جداره‌ها و سقف‌های بازار، انعقاد قرارداد با پیمانکار توسط کسبه انجام و در مرحله بعد شهرداری پیگیر موضوع شد و قرار بر این بود تا اصلاح زیرساخت، کف سازی، محوطه سازی و مبلمان شهری را انجام دهیم.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه ۱۲؛ حدود ۲ یا سه سال پیش، جلسه‌ای در منطقه ۱۲ تشکیل شد و با توجه به این‌که کسبه سوابق تلخی در گذشته از پیمانکار داشتند چراکه نیمه کاره کار را رها کرده بود، قرار بر این شد تا انعقاد قرارداد جداره و سقف به عهده کسبه باشد.

حسینی کومله گفت: در بازدیدی که اخیرا با یکی از اعضای شورای شهر تهران از بازار آهنگران داشتیم، بدعهدی پیمانکار به خوبی مشخص بود؛ به طوری که محدوده شرقی بازار را مسقف و بخش دیگر را نیمه کاره رها کرده بود.

معاون شهردار منطقه ۱۲گفت: امکان این امر که شهرداری ادامه کار را به عنوان تحویل گیرنده برعهده بگیرد وجود ندارد. غیر از دستور مقام قضایی امکان ورود به این موضوع برای ما فراهم نیست، چون ادعای پیمانکار در آینده بابت مطالباتش، ممکن است از شهرداری بیشتر شود. در حال حاضر هم در دستگاه قضایی در مرحله تامین دلیل هستیم و در صورتی که از مقام قضایی اجازه بگیریم خودمان کار را ادامه می دهیم چراکه کار باقی مانده و در نقاطی هم منتج به خطراتی شده است.   

او درباره خطرات احتمالی در بازار آهنگران هم گفت: اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد و خطرناک باشد مثلا دیوار شکسته‌ای وجود داشته باشد، ما موظف هستیم بدون رضایت مالک یا مالکان اقدام کنیم، اما این به معنی تکمیل پروژه مسقف‌سازی نیست و نباید اشتباه گرفته شود. در نقاطی که خطر وجود دارد کمیسیون رفع خطر تشکیل دادیم و تدابیری اندیشیدیم.

حسینی کومله گفت: کسبه به دنبال این بودند تا شهرداری به این موضوع ورود داشته باشد. برای جلب اعتماد کسبه به دنبال این هستیم تا سردر بازارچه آهنگران را متناسب با شان آن دوباره طراحی یا اصلاح کنیم.

پیشتر، افشین حبیب‌زاده، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت خطرناک سقف بازار آهنگران هشدار داده بود.

کد خبر 441175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha