متخصصین دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار در کشور موفق به ساخت بدنه آلومینیومی دوچرخه‌های برقی شدند.

دوچرخه

به گزارش همشهری آنلاین، این در حالی است که تاکنون و با توجه به ساختار پیچیده طراحی و جنس آلومینیوم مورد استفاده، تمامی بدنه‌های دوچرخه آلومینیومی موجود در بازار کشور به صورت وارداتی تامین می‌شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، این حرکت با همت یک گروه صنعتی مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف است که در زمینه تولید دوچرخه‌های برقی فعالیت دارد، شکل گرفت. این مجموعه در حال حاضر بزرگ‌ترین تولید ‌کننده دوچرخه‌های برقی در کشور محسوب می‌شود.

این شرکت دانش‌بنیان که توسط فارغ‌التحصیلان دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شده، توانسته است دانش طراحی قطعات کلیدی دوچرخه‌ و موتورسیکلت‌های برقی شامل مجموعه باتری، کنترل کننده موتور، سیستم مدیریت باتری(BMS) و موتور را بومی‌سازی کرده و این قطعات را به صورت انبوه به تولید برساند.

علاوه بر دانش فنی، شرکت با تکیه بر سرمایه بخش خصوصی، آزمایشگاه تست باتری‌های لیتیومی را راه‌اندازی کرده است. این آزمایشگاه با انجام تست‌های مختلف بر روی باتری‌های لیتیومی، عملکرد و طول عمر این باتری‌های پرمصرف را ارزیابی می‌کند.

دانش فنی موجود در شرکت به همراه بهره‌مندی از تجهیزات تست سبب شده است تا قطعات تولیدی به‌صورت جداگانه در خطوط تولید تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه، مصرف کنندگان تجاری پک‌های باتری لیتیومی، شارژر و BMS‌های آن نیز از زمره مشتریان مجموعه ایویتک به حساب می‌آیند.

کد خبر 719361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha