همشهری آنلاین: حاکمان نظامی جدید در گینه 22 مقام نظامی ارشد را اخراج کردند، اقدامی که بر اساس گزارش‌های خبری گامی در جهت تقویت موضع آنهاست.

خبرگزاری اتریش از کوناکری گزارش داد، رهبران کودتا بیانیه‌ای را صادر کردند که در آن اعلام شد این مقامات نظامی به سن بازنشستگی رسیده‌اند.

این بیانیه افزود این ژنرال‌ها در آینده به سمت‌های ارشد منصوب خواهند شد.

کاپیتان موسی دادی کامارا، افسر تازه‌کار ارتش روز سه‌شنبه گذشته چند ساعت پس از مرگ لوسانا کونته، رییس جمهور، قدرت را تصاحب کرد.

این کودتا در عرصه بین‌المللی به صورت گسترده محکوم شد، اما عبدالله واد، رییس جمهور سنگال روز جمعه از دولت‌های خارجی خواست از رهبران خارجی حمایت کنند.

کامارا قرار است روز سه‌شنبه با نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) در تلاش برای جلب نظر جامعه بین‌المللی ملاقات کند.

پس از کودتا، رییس جمهور جدید گینه گفت علاقه‌ای به در اختیار داشتن قدرت ندارد و امکان برگزاری انتخابات "آزاد، عادلانه و شفاف" را برای سال 2010 فراهم می‌کند.

کامارا روز شنبه همچنین گفت همه قراردادهای معدن‌کاوی دوباره مورد مذاکره قرار می‌گیرند و هیچ کس به خاطر فساد مالی مجرم شناخته نشده که نیاز به مجازات او باشد.

شرکت‌های بین‌المللی حضور گسترده‌ای در معدن‌کاوی در این کشور غرب آفریقایی دارند که بزرگ‌ترین ذخایر بوکسیت جهان، ماده خام مورد استفاده برای تولید آلومینیوم را در اختیار دارد و دارنده ذخایر چشمگیر طلا و الماس است.

کد خبر 71834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز