کارگران باربرتنها با پرداخت 15هزار و 375 ریال، بدون داشتن کارفرما تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

عادل علایی، مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ همزمان با گرامیداشت عید سعید قربان در مراسم افتتاحیه شعبه اقماری میدان میوه و تره‌بار با اعلام این خبر گفت: تمامی کارگران باربر می‌توانند تنها با پرداخت 7درصد، مشمول قانون تامین اجتماعی شوند.

وی افزود: 20درصد مابقی حق بیمه سهم کارفرمابراساس حداقل حقوق که مبلغ 439 هزار و 200 ریال می‌شود از سوی دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ تصریح کرد: کارگران باربر، اغلب از اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه هستند و اجرای این سیاست از سوی دولت محترم، در راستای محرومیت‌زدایی و با حمایت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اجرا درآمده است.

علایی در مورد چگونگی بیمه کارگران باربر میادین بیان داشت: کارگران باربر می‌توانند با معرفی مراجع ذیصلاح (شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی در میادین میوه‌و‌تره‌بار و بازار و ...) به‌صورت گروهی و یا انفرادی براساس بیمه صاحبان مشاغل آزاد تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی در خصوص راه‌اندازی و بهره‌برداری از شعبه اقماری میدان مرکزی میوه و تره‌بار اظهار داشت: این شعبه به‌منظور تسهیلات لازم برای ارائه خدمات بیمه‌ای به یک قشر خاص از کارفرمایان و بیمه‌شدگان که در این محدوده مشغول فعالیت هستند، به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ، کاهش مسافرت‌های درون شهری، افزایش زمان ارائه خدمات بیمه‌ای، ارائه خدمات بیمه‌ای در محل کار، جلوگیری از اتلاف وقت و تحت‌پوشش قرارگرفتن کارگران باربر را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی شعبه اقماری میدان مرکزی میوه و تره بار دانست.

علایی در خصوص تعداد بیمه‌شدگان و کارفرمایان میدان میوه‌تره‌بار یادآور شد: در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران، 1500غرفه و بیش از 4هزار کارگر باربر فعالیت می‌کنند

کد خبر 70411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز