چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین‌-آرش نهاوندی: دیدیه دروگبا سه‌شنبه رویای پیروزی بارسلونا در نیوکامپ را به یاس بدل کرد.

دروگبا سه‌شنبه شب 31 اکتبر (10 آبان) دوباره برای چلسی گل زد تا مانند بازی دور رفت، آنچه بارسلونا در طول بازی رشته بود را پنبه کند.

این گل سرنوشت ساز وضعیت بارسلونا را از نظر رده بندی در گروه خود و صعود با وضعیتی بسیار دشوار روبرو کرده، به‌ویژه آنکه این تیم  5 امتیازی باید دو دیدار حساس را برگزار کند که یکی از آنها با وردربرمن از دیگر مدعیان صعود به دور یک هشتم نهایی ‌است.

اما چلسی سه شنبه شب در غیاب شوچنکو که در ورزشگاه حضور یافته بود اما در میدان حاضر نبود،با ترکیبی از بازیکنان قدرتی،تکنیکی،سرعتی و با تجربه نظیر بالاک، لمپارد، دروگبا، روبن، اسین، ماکلله، تری و اندی کل پا به زمین مسابقه گذاشته بود،ترکیبی از هر نظر ایده‌آل‌ برای خوزه مورینیو سرمربی جاه‌طلب و موفق چلسی.

در مقابل بارسلونا که برای پیروزی و صعود و به فراموشی سپردن خاطرات تلخ از لالیگا و جام قهرمانان به میدان مسابقه آمده بود نتوانست انتظارات را برآورده کند و در حد و اندازه‌های واقعی ظاهر نشد. این در حالی بود که بارسلونا برای آنکه صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کند نیاز به پیروزی در دیدار با چلسی داشت.

با این وجود این دکو بازیکن استثنایی پرتغالی برزیلی الاصل تیم بارسلونا بود که با استفاده از تکنیک ناب خود و با ضربه‌ای غافلگیر کننده دروازه چلسی را گشود.

چلسی پس از دریافت این گل نه تنها خود را بازنیافت که نزدیک بود چند دقیقه پس از گل اول گلی دیگر دریافت کند، اما این بار بازی زیبای زامبروتا ،مسی و رونالدینیو با شوتی که این آخری به بیرون زد هدر رفت و چلسی بسیار خوش شانس بود که در دقایق ابتدایی دو گل دریافت نکرد.

دعوا و کر کری میان موتا و دروگبا که بازیکنان ونیمکت نشینان دو تیم نیز به گونه‌ای تنور آن را داغ کرده بودند، اوضاع را تا حدودی به نفع چلسی تغییر داد و این تیم توانست برای مدتی نبض بازی را در دست بگیرد.

در این لحظات فرصت عالی شوت زنی برای بالاک مهیا شد که دفاع بارسلونا به رهبری مارکس توانست این شوت را مهار کند. در این بازی بر خلاف سایر بازی‌هایی که بارسلونا اخیرا برگزار کرده بود ،خط دفاعی این تیم به نظر مطمئن تر می‌رسید.

در نیمه اول بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. اما در نیمه دوم و پس از صحبت‌های مورینهو چلسی کاملا از نظر بازی تیمی متحول شده پابه میدان گذاشت.

چلسی ،نیمه دوم و بویژه 8 دقیقه ابتدایی آن را انفجاری آغاز کرد. این8 دقیقه دقایقی بودند که در نتیجه بازی تاثیر زیادی برجای گذاشتند. در این دقایق روبن یک فرصت گل را به راحتی از کف داد.

اما در فرصت بعدی فرانک لمپارد که اکثر دقایق در بازی نبود و حضوری کم رنگ داشت،با زدن گلی عجیب و غریب که از زاویه‌ای کاملا بسته و با ارسال توپ‌از بالای سر دروازه‌بان، به ثمر رسید، نام خود را به یک باره به عنوان یکی از گلزنان این بازی به ثبت رساند. این گل در واقع از بهترین گل‌هایی بود که در این فصل قهرمانان جام  اروپا وارد دروازه‌ها شده بود.

اما دقایقی چند از این گل شاگردان مورینیو نگذشته بود که گودیانسن ایسلندی و یار سابق چلسی، مجددا با به ثمر رساندن گلی کلاسیک که ناشی از سانتر رونالدینیو بود بارسا را پیش انداخت،عجیب آنکه رونالدینیو نیز مانند فرانک لمپارد در اکثر دقایق این بازی کم فروغ ظاهر شده بود.

پس از این‌ گل بارسلونا بسان تیمی که بازی را از پیش برده عمل کرد و  با یک دفاع تقریبا باز و مانند تیمی کم تجربه بازی را پیش برد، چلسی اگر در این دقایق گلی را به ثمر نمی‌رساند قدری بد شانس بود، بویژه آنکه تنش نیز میان بازیکنان دو تیم بالا گرفته بود،اما این بار نیز مانند بازی گذشته دیدیه دروگبا فرشته نجات چلسی بود.

او در دقیقه 92 و در حالی که 4 دقیقه به پایان وقت‌های تلف شده بازی مانده بود با زدن گل تساوی آنچه را بارسلونا در 90 دقیقه رشته بود در کمتر از یک ثانیه پنبه کرد.


   
در دیگر بازی‌های سه‌شنبه هم این نتایج به دست آمدند:
لفسکی صوفیه بلغارستان صفر وردربرمن آلمان ۳‬


بایرن مونیخ آلمان صفر اسپورتینگ لیسبون پرتغال صفر
اسپارتا مسکو روسیه صفر اینترمیلان ایتالیا یک

لیورپول انگلیس ۳‬  ‬بوردو فرانسه صفر 

ایندهوون هلند ‪  ۲‬ ‬گالاتاسرای ترکیه صفر

آاس رم ایتالیا یک  ‬المپیاکوس یونان یک
شاختاردونتسک اوکراین ۲‬ ‬ والنسیا اسپانیا ‪2‬

کد خبر 7038

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز