یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

ناصر قراگزلو: نیم‌فصل دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در فاصله کمتر از 72 ساعت پس از اتمام نیم‌فصل اول این رقابت‌ها از امروز و با برگزاری دیدار ابومسلم – استقلال آغاز خواهد شد.

استقلال و ابومسلم که برگزارکننده آخرین دیدار از هفته اول مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور بودند، این بار در اولین بازی از نیم‌فصل دوم لیگ برتر به دیدار هم می‌روند.

استقلال با 31 امتیاز تیم دوم جدول رده‌بندی است و از بهترین خط دفاع و حمله لیگ سود می‌برد. آبی‌پوشان پایتخت امروز مقابل ابومسلمی می‌ایستند که با 16 امتیاز در جمع تیم‌های قعرجدولی است. نکته حائز اهمیت اینکه به همان اندازه که استقلال خط دفاع و خط حمله خوبی دارد، سیاه‌جامگان مشهد در این مناطق از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ هستند.

ابومسلم که طی چند هفته اخیر، ناصر حجازی از روی سکوها نظاره‌گر دیدارهایش بود و این تیم را از دور هدایت می‌کرد از دیدار با استقلال با هدایت رسمی امیرحسین پیروانی به میدان می‌رود.

از زمانی که زمزمه حضور ناصر حجازی در ابومسلم مطرح شد، همه منتظر بازی ابومسلم – استقلال بودند تا تقابل حجازی و قلعه‌نویی را به نظاره بنشینند هرچند که حجازی و قلعه‌نویی پیش از این فقط یک بار آن هم در چارچوب لیگ برتر سوم با تیم‌های استقلال اهواز و استقلال تهران به مصاف هم رفته‌اند (این بازی با برتری 2 بر یک شاگردان قلعه‌نویی در استقلال به پایان رسید) و مسلما حضور مجدد حجازی روی نیمکت ابومسلم می‌توانست دومین تقابل قلعه‌نویی و حجازی را رقم بزند و این بازی را بیشتر از پیش جذاب کند اما مشکلات حجازی مانع از عقد قرارداد وی با ابومسلم شد تا طلسم رویارویی دو مربی جذاب ایرانی روی عدد یک همچنان باقی بماند.

ناصر حجازی البته پیش از این و قبل از انتخاب رسمی پیروانی به سرمربیگری ابومسلم، گفته بود چرا خبرنگاران از او دائما از رویارویی مقابل قلعه‌نویی می‌پرسند و به کنایه حتی این جمله را بر زبان آورده بود: «من قرار است با قلعه‌نویی روبه‌رو شوم نه فرگوسن که شما فکر می‌کنید این تقابل خیلی رویایی و حساس و البته دیدنی است. این یک ملاقات ساده و کاملا معمولی است.» در مقابل سرمربی استقلال اما از حجازی به عنوان یکی از پیشکسوتان استقلال یاد می‌کند. با این حال حجازی امروز به عنوان مدیر فنی و از راه دور  مقابل استقلال قرار می‌گیرد.

 قلعه‌نویی: تحت هر شرایطی به حجازی احترام می‌گذارم

سرمربی استقلال در پاسخ به انتقادهای حجازی می‌گوید: «حجازی از پیشکسوتان بزرگ استقلال است و تحت هر شرایطی به او احترام می‌گذارم.»

قلعه‌نویی در رابطه با شرایط تیمش می‌گوید: «شرایط استقلال خوب است اما هنوز این تیم را ایده‌آل خود نمی‌دانم و زمانی این اتفاق می‌افتد که استقلال در صدر جدول قرار گرفته و متعاقب آن قهرمان لیگ شود.» سرمربی استقلال از پتانسیل بالای تیمش حرف می‌زند: «زمانی که استقلال به تیم صبا باخت و تیم در جایگاه هفدهم قرار داشت من روحیه خودم را از دست ندادم، چون به پتانسیل بالای بازیکنانم آگاهی داشتم و همان موقع هم با صراحت عنوان کردم استقلال پتانسیل صدرنشینی را دارد و جایگاه این تیم پایین جدول نیست و فکر می‌کنم با گذشت یک نیم‌فصل، همه به حقیقت حرف‌های من پی بردند.»

قلعه‌نویی از حریف خودش با احترام یاد می‌کند و می‌گوید: «ابومسلم تیم ریشه‌داری است که طرفداران خوبی دارد و البته در این فصل به لحاظ بازیکن دچار تغییر و تحول شده است. من معتقدم یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل را پیش‌رو داریم. بازیکنان استقلال را توجیه کردم که دیگر حق اشتباه ندارند و باید بازی هجومی را به نمایش بگذارند.»

قلعه‌نویی درباره این موضوع که عده‌ای قصد دارند با طرح برخی از مسائل وی را مقابل حجازی قرار دهند، گفت: «نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما اگر بحث نقل و انتقالات باعث ناراحتی دوستان شده است این مسئله را مطرح می‌کنم که با توجه به قانون جدید سازمان لیگ بعضی از باشگاه‌ها برای به خدمت گرفتن بعضی از بازیکنان استقلال با من تماس گرفتند و این طبیعی است که ما نیز همینطور به دنبال جذب بازیکنان دلخواه‌مان باشیم.

پس کسی نباید از این مسئله ناراحت شود، چون قانونی مذاکره می‌کنیم.» قلعه‌نویی با این وجود بار دیگر حجازی را مورد تمجید قرار می‌دهد و برخلاف گذشته به صورت مبالغه‌آمیز می‌گوید: «باز هم می‌گویم حجازی از پیشکسوتان بزرگ استقلال است و زحمات زیادی برای این تیم کشیده است. حجازی در هر حالتی جزو خانواده استقلال است و تحت هر شرایطی ما به وی احترام می‌گذاریم. ضمن آنکه من سرمربی جدید ابومسلم را هم مربی قابلی می‌دانم و قصد داشتم حتی در ابتدای فصل امیر حسین پیروانی را به جمع کادر فنی استقلال اضافه کنم اما این امر میسر نشد.»

تیم استقلال برای رویارویی با ابومسلم مشهد ساعت 15 دیروز عازم مشهد شد تا ساعت 14 امروز (یکشنبه) در ورزشگاه ثامن مقابل سیاه‌جامگان خراسانی صف‌آرایی کند. ضمن آنکه استقلال در دیدار با ابومسلم مجتبی جباری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و به احتمال فراوان منیعی نیز به دلیل سرماخوردگی امروز جزو غایبان استقلال خواهد بود.
 امیرحسین پیروانی در اولین تجربه سرمربیگری‌اش در رابطه با دیدار با استقلال می‌گوید: «تمام بازی‌های لیگ دشوار است اما بازی مقابل استقلال قطعا سخت‌تر از بازی با دیگر تیم‌هاست. استقلال یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر است که در بخش دفاع و حمله شرایط ایده‌آلی دارد.

حضور بازیکنان خوب متعدد در استقلال باعث شده تا قلعه‌نویی برای انتخاب شیوه و روش بازی هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد اما در طرف مقابل ما در برخی از پست‌ها با مشکل مواجه هستیم و ناچاریم از برخی بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی استفاده کنیم.» سرمربی جوان ابومسلم بر استفاده از مشاوره‌های ناصر حجازی تاکید دارد و می‌گوید: «نه‌تنها در بازی مقابل استقلال بلکه در تمام بازی‌های پیش‌رو از کمک‌های فکری و توانایی ناصر حجازی بهره خواهم برد.»

کد خبر 70212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز