استاندار تهران در خصوص موضوع زباله‌گردها گفت: باید برای جلوگیری از این موضوع کار را از پیمانکاران آغاز کنیم. در نواحی مختلف شهرداری پیمانکاران کار تفکیک زباله‌ها را بر عهده دارند؛ بنابراین باید رصد و پیگیری کار مقابله با استفاده از کودکان در این حوزه و از طریق پیمانکاران آغاز شود.

کودک زباله گرد

به گزارش همشهری آنلاین، محسن منصوری در جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی استان تهران با دستور کار ساماندهی کودکان کار و خیابان تشکیل شده بود، گفت: در حوزه موضوع کودکان کار وظایف دستگاه‌ها شفاف و روشن است؛ لذا این مسئله نیز همچون موضوع معتادان متجاهر با اقدام و پیگیری دستگاه‌های مرتبط قابل حل و فصل است. در این حوزه به قدر کافی آیین‌نامه و دستورالعمل وجود دارد و تنها با اراده دستگاه‌ها می‌توان این موضوع را پیگیری و به سرانجام رساند.

به شیوه قهری نمی‌توان موضوع کودکان کار را حل کرد

او افزود: اقدامات خوبی در حوزه‌های اجتماعی در حال انجام است و قطعا موضوع کودکان کار و خیابان نیز باید با تشکیل جلسات کارشناسی و پیگیری ادامه پیدا کند. اگر دستگاه‌ها دست به دست هم دهند قطعا این موضوع قابل حل است. البته در این حوزه صرفا با کار قهری نمی‌توان موضوع را پیش برد. در مسیر ساماندهی کودکان کار و خیابان باید از تجربیات موفق در سطح کشور کمک بگیریم و از عملکردهای مناسب در استان تهران استفاده کنیم.

لزوم مقابله با شبکه‌های فعال در حوزه کودکان خیابانی

استاندار تهران با تأکید بر لزوم مقابله با شبکه‌هایی که در حوزه کودکان کار و خیابان فعال هستند، افزود: برخورد با شبکه‌هایی که این کودکان را به نوعی به استثمار می‌گیرند حتما باید توسط نیروی انتظامی انجام شود. اقدام صحیح و به موقع در این حوزه قطعا تأثیرگذار است. البته جنس مقابله با این شبکه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. از سوی دیگر توقیف زیرساخت‌های این شبکه‌ها حائز اهمیت است، برای مثال اگر این کودکان از یک گاراژ ساماندهی می‌شوند تا در سطح شهر تکدی‌گری کنند باید این گاراژ یا ماشین و خودرویی که آن‌ها را جابه‌جا می‌کند، پلمب و توقیف شود.

استفاده از کودکان برای زباله گردی رصد می‌شود

او در خصوص موضوع زباله‌گردها نیز گفت: باید برای جلوگیری از این موضوع کار را از پیمانکاران آغاز کنیم. در نواحی مختلف شهرداری پیمانکاران کار تفکیک زباله‌ها را بر عهده دارند؛ لذا باید رصد و پیگیری کار مقابله با استفاده از کودکان در این حوزه از پیمانکاران آغاز شود.

کد خبر 699705
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha