اپل آیفون ۱۳ پرو مکس و سامسونگ گالکسی اس ۲۲ اولترا هر دو به خودی خود گوشی‌های هوشمند با دوربین فوق‌العاده‌ای هستند، اما چیزی که دومی را متمایز می‌کند، قابلیت‌های زوم چشمگیر آن است.

آیفون و سامسونگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون‌آرنا، اگر شایعات اخیر و تصاویر تازه‌ منتشر شده نشانه‌ای از آن باشد، آیفون ۱۴ پرو به‌زودی معرفی خواهد شد و باید بدانید که آیفون ۱۴ پرو مکس همچنان در این زمینه از پرچمدار قدرتمند سری اس سامسونگ عقب خواهند ماند.

آیفون ۱۴ احتمالا تا چند ماه دیگر یعنی دقیقا ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) معرفی خواهد شد. شایعات و رندرهای فاش‌شده حاکی از آن است که مدل‌های پرو دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی را با یک سنسور بزرگ‌تر ۴۸ مگاپیکسلی تعویض خواهند کرد، اما احتمالا همان حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو را خواهند داشت.

به نظر می‌رسد اپل در حال کار بر روی یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپ است که قابلیت زوم را تا ۶ برابر ممکن می‌کند، اما این دستگاه احتمالا سال آینده با آیفون ۱۵ پرو معرفی خواهد شد. از طرف دیگر، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به ارائه زوم اپتیکال ۳ برابر و احتمالا زوم دیجیتال ۱۵ برابر ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر اس ۲۲ اولترا دارای یک واحد پریسکوپ ۱۰ برابری بوده که قادر به زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر است. قابلیت‌های زوم به اس ۲۲ اولترا برتری نسبت به دوربین آیفون ۱۴ می‌دهد. حتی انتظار نمی‌رود که گالکسی زد فولد ۴ آینده دارای زوم اپتیکال ۱۰ برابری باشد.

البته دوربین گوشی‌های هوشمند چیزی فراتر از قابلیت‌های زوم آن هستند و در نهایت همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

همچنین شایعه شده است که خانواده آیفون ۱۴ دارای دوربین سلفی بهبود یافته است. ظاهرا پروها طراحی جلوی جدیدی با بریدگی‌های قرصی و سوراخ سوزنی و همچنین تراشه جدید A۱۶ Bionic را به نمایش خواهند گذاشت. در حالی که مدل‌های استاندارد احتمالا بیشتر دارای ارتقاء تدریجی خواهند بود، اگرچه ظاهراً هنوز هم گران‌تر از همتایان ۲۰۲۱ خود خواهند بود.

کد خبر 692778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha