زباله‌های فضایی مشکل بزرگی در سفر به فضا به حساب می‌آیند و دلیل اصلی تولید آن آسیب‌دیدن فضاپیماها بوده است.

جارو کردن فضا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیوزویک، بر اساس یک برآورد، تاکنون حدود ۹۰۰۰ ماهواره به مدار پرتاب شده است که از میان آنها ۵۰۰۰ ماهواره دیگر فعال نیستند. در نتیجه آنها در مدار زمین گیر کرده‌اند و برای عملیات‌ها و ماموریت‌های دیگر مشکل‌ساز شده‌اند.

با این حال، به نظر می‌رسد آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای راه‌حلی برای مشکلی پیدا کرده که به گفته آنها در حذف زباله‌های فضایی موفق بوده است.

دانشمندان چینی اعلام کردند که با موفقیت از یک «سفینه بادبانی» برای بیرون راندن موشک لانگ مارچ ۲ از مدار استفاده کرده‌اند. این اولین بار بود که آنها چنین تکنیکی را امتحان کردند و به دنبال آن موثر بودنش در حذف زباله‌های فضایی را تایید کردند.

جارو کردن فضا از زباله‌ها | تصاویر وسیله‌ای که مدار را تمیز می‌کند!

این یک راه‌حل کم‌هزینه در مورد زباله‌های فضایی خواهد بود، زیرا این فناوری به راحتی ایجاد می‌شود و تقریبا در همه انواع ماهواره‌ها موثر خواهد بود. از آنجایی که ماده استفاده شده سبک و انعطاف‌پذیر است، می‌توان آن را به‌راحتی در داخل یک فضاپیما قرار داد تا در آینده در سفر فضایی استفاده شود.

جارو کردن فضا از زباله‌ها | تصاویر وسیله‌ای که مدار را تمیز می‌کند!

در اوایل سال جاری، یک قطعه از یک موشک فضایی چینی مربوط به سال ۲۰۱۴ به ماه سقوط کرد و این موضوع باعث شد تا انتقادات زیادی از سوی کشورهای مختلف در مورد مدیریت چین با زباله‌های فضایی مطرح شود. حادثه مشابهی با ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز اتفاق افتاد، اما ISS توانست از هرگونه برخورد جلوگیری کند.

کد خبر 689112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha