همشهری آنلاین: گوگل ابزاری را معرفی کرده‌است که اجازه سفارشی کردن جستجو را به کاربران می‌دهد

با استفاده از SearchWiki‌ می‌توان نتایج جستجوها را به یکدیگر اضافه کرد و یا نتیجه‌ای را از جستجوی خود حذف کرد. به این ترتیب اگر بعد از علامت گذاری یکی از نتایج جستجو، جستجویی مشابه درخواست شود، نتیجه‌های مرتبط نشانه‌گذاری شده نیز به کاربر ارائه می‌شوند.

همچنین با استفاده از این ابزار می‌توان یادداشت کوتاهی را به نتایج جستجو اضافه کرد تا در آینده برای یافتن نتایج مشخص مورد استفاده قرار گیرند.

این یادداشت‌ها همچنین می‌توانند مورد استفاده عموم قرار گیرند و تمام کسانی که از SearchWiki‌ استفاده می‌کنند می‌توانند یادداشت‌ها و توضیحات نتایج جستجوی کاربران را ببینند.

سدریک دوپونت، مدیر محصولات گوگل می‌گوید: "این بخشی از حرکت در راستای سهیم شدن کاربران در ارائه مطالب در اینترنت است و گوگل نیز جستجوی خود را با این جنبش هماهنگ می‌کند."

او همچنین تاکید کرده‌است که این ابزار دررتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل تغییری ایجاد نمی‌کند.

در پایین صفحه جستجو لینکی وجود خواهد داشت که اطلاعات SearchWiki دیگر کاربران را به نمایش می‌گذارد.

گرگ استرلینگ از سایت SearchEngineLand.com می‌گوید: "بیشتر مردم جستجوی عمومی را تجربه کرده‌اند که شامل ترکیب الگوریتم‌های جستجو با ویرایش‌ها و انتخاب‌های انسان است. احساسی که در این مورد وجود دارد این است که انسان‌ها توانایی بهتری در انتخاب و مرتب کردن نتایج جستجو نسبت به کامپیوتر دارند."

او می‌افزاید: "به همین دلیل نیز این حرکت گوگل می‌تواند از کاربران زیادی برای مرتب کردن نتایج جستجو استفاده کند و جستجوهای بهتری را ارائه دهد."

کد خبر 68903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز