برخی تغییرات در کابینه دولت سیزدهم و نیز مشکلاتی که مردم این روزها در معیشت خود با آنها مواجه هستند، موضوعاتی هستند که نمایندگان مجلس امروز در توئیت‌های خود به آنها اشاره کرده‌اند. در این گزارش آنچه که وکلای ملت در فضای مجازی نوشته‌اند را می‌خوانید.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به استعفای وزیر کار در دولت سیزدهم نوشت: «شجاعت آقای رئیس جمهور در شنیدن صدای مردم، نمایندگان مجلس، بدنه وزارت کار و پاسخ به مطالبات باقبول استعفای وزیر ناکارآمد کار قابل ستایش است. تفاوت رئیس جمهور انقلابی با رئیس جمهور لیبرال در چنین مواقعی روشن می‌شود. امید که ترمیم کابینه باتغییر برخی دیگر از وزرای ضعیف تکمیل شود.» این نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در توئیت دوم خود نیز بیشتر به مساله جانشین وزیر کار پرداخت و در توئیتر خود نوشت: «انتخاب سرپرست وزارت کار خارج از دایره معاونین انتصابی وزیر مستعفی نشان می‌دهد هیچ یک از این منصوبان واجد شرایط لازم نیستند. لذا می‌طلبد تغییر فوری مدیران و معاونین انتصابی آقای عبدالملکی در دستور کار قرار گرفته و کار به کاردان سپرده شود تا از پرداخت هزینه بیشتر جلوگیری شود.»

موسوی لارگانی در سومین توئیت خود هم به سفر آینده رئیس‌جمهوری به استان اصفهان اشاره کرد و نوشت: «در جلسه علنی مجلس با توجه به در پیش بودن سفر ریاست محترم جمهور به اصفهان، طی تذکری به بیان مهمترین مطالبه مردم عزیز استان از آقای دکتر رئیسی پرداختم: بازگرداندن زندگی به ‌زاینده رود و نجات فلات مرکزی ایران از خشکسالی و فرونشست زمین»

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم در نخستین توئیت خود به مشروعیت سازمان ملل اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «سال ۱۹۴۵ سازمان ملل با حضور ۵۱ کشور تشکیل شد و تاکنون آمریکایی‌ها اعضا را به حدود ۲۰۰کشور رسانده‌اند که برخی۱۰۰۰ و برخی ۱۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند و یک رای، لذا به یکباره می‌شنویم ۱۵۰کشور در سازمان ملل ایران را به نقض حقوق بشر متهم و یا در خصوص  برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.» این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توئیت دیگر خود به سرقت صندوق‌های امانات از بانک ملی شعبه دانشگاه پرداخت و نوشت: «سارقین حرفه‌ای سرقت  بانک ملی را سازماندهی، پلیس با قدرت و اقتدار ۴۸ساعت پس از اطلاع سارقان را دستگیر و اموال و .... را کشف، صداوسیما در اطلاع رسانی غفلت و رهبری گلایه می‌کند که باید به عنوان سرآغازی درجهت آسیب شناسی و رفع نواقص اطلاع رسانی‌ها مدنظر قرار گیرد.»

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس هم با اشاره به نقل قول شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، در حساب توئیتر خود نوشت: «من حریف شما هستم و نیروی قدس حریف شماست نه همه نیروهای مسلح ایران. بدانید هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم، بیا که ما منتظریم و مرد این میدان برای شما ما هستیم ما ملت شهادت و ملت امام حسینیم.»

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشتر در مجلس هم با انتشار هشتگ برجام و سیاست همبستگی در توئیتر خود نوشت: «بدون تردید، «سیاست همسایگی» و رویکرد فعال‌تر وزارت امور خارجه، میتواند متغیر تاثیر گذار و مهمی بر توسعه باشد و صدالبته می‌توان از «جایگزین برجام» در صورت تداوم سیاست‌های همسایگی و «حداکثری شدن سیاست همسایگی» و «پیمان‌های پولی» دوجانبه یا چندجانبه سخن گفت.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد هم در توئیتر خود نوشت: «اگر نسبت به عملکرد دارای ایراد در یک جزء انتقاد می‌شود، به معنی نفی کل نیست، بلکه هدف، اصلاح جز جهت تقویت کل است. آنهایی که در تلاشند نقص در جز را به کل تعمیم دهند، چه در راستای نفی کل باشد چه در دفاع از کل، هر دو در یک مسیر هستند.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس و سخنگوی کمیسیون انرژی نیز با اشاره به برگزاری جلسه این کمیسیون نوشت: «در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اصلاح نقش قانونی شورای عالی انرژی کشور مدنظر نمایندگان قرار گرفت.»

مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران و عضوکمیسیون برنامه بودجه هم با اشاره به دیدار با وزیر ارتباطات در حساب توئیتری خود نوشت: «در دیدار با وزیر ارتباطات موضوعات مختلفی را پیگیری کردم اما آموزش کاربردی مهارت‌های کدنویسی در مدارس اهمیت ویژه‌ای دارد که نیازمند همکاری بین وزارتخانه‌ای است. معتقدم آموزش مهارت‌هایی از این دست یک سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است که به اشتغال آفرینی، تولید ثروت و قدرت منجر می‌شود.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای اقتصاد هم که در نشست خبری عرضه اولیه یکی از شرکت‌های حضور داشت در توئیتر خود نوشت: «در این نشست گفتم: فرصت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها برای اولین بار ازطریق بورس برای همه امکان‌پذیر شده. باید منتظر رشدسریع تقاضای ورود این کسب‌وکارها به بورس باشیم. در دنیا، ۶۰درصد استارت‌آپ‌های بازارهای اوراق بهادار جهان کمتر از ده سال عمر داشتند.عمر کوتاه دلیلی بر وارد نشدن نیست.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس و عضو کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل نود هم به معضل مسکن و اجاره‌نشینی این روزها اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «درست است که موضوع اجاره نشینی نیازمند راه‌حل های اساسی است اما در شرایط فعلی باید تدابیر کوتاه مدت حمایتی، تشویقی و تنبیهی برای بازگشت آرامش نسبی به بازار در نظر گرفته شود. آسیب‌های اجتماعی در همین مدت کوتاه هم تاثیر مخرب دراز مدت خواهند داشت و هم بعضا غیرقابل جبران خواهند بود.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس و رئیس کمیسیون اصل نود هم درباره افزایش ظرفیت برخی رشته‌های پزشکی اشاره کرد و نوشت: «افزایش ظرفیت دندان‌پزشکی همچون پزشکی عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. چشیدن مردم از شیرینی این مصوبه در دسترسی بیشتر و عادلانه‌تر به خدمات بهداشت دهان و دندان، منوط به اجرای کامل آن از سوی وزارت بهداشت است. کمیسیون اصل نود با جدیت بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.»

علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس هم در سه توئیت جداگانه به مساله مشکلات اقتصادی و نیز فعالیت‌های فسادزا پرداخت. او در حساب کاربری خود نوشت: «حکمرانی ریال در چند دهه گذشته کمتر مورد توجه سیاستگذاران اقتصادی کشور بوده است. حال اینکه محور نوزدهم از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، شفافیت اقتصادی یکی از مهم‌ترین راهبردهای سیاستگذاری کشور برای سالم‌سازی اقتصاد و جلوگیری از اقدامات فسادزا در حوزه پولی و ارزی است.» او در توئیت دوم خود هم ادامه داد: «در سال‌های اخیر، هزاران حساب بانکی متعلق به اشخاص فوت شده و شرکت‌های منحل شده در حال فعالیت بوده و نیز گردش‌های وجوه هزاران میلیاردی با حساب‌های کودکان خردسال یا اشخاص مسن در حال انجام است و حاکمیت، خود را از ظرفیت #اطلاعات تراکنش‌های بانکی و حکمرانی مالی محروم کرده است.» خضریان در سومین توئیت خود نیز اینطور نوشت: «کم توجهی به پیشگیری از فعالیت‌های فسادزا موجب شده تا به جای حذف زمینه‌های فساد، برای کشف آن، هزینه‌های قابل توجهی در فرایند رسیدگی قضایی به اقتصاد کشور تحمیل شود. لذا پس از ماه‌ها کار و مشورت با کارشناسان طرحی با عنوان ارتقای شفافیت مالی در کشور را در مجلس به ثبت رساندم.»

سید محسن دهنوی، ‏‏‏نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس هم درباره عملکرد وزیر صمت و عملکرد خودروسازان در کشور نوشت: «عملکرد امسال خودروسازان، وعده آقای فاطمی‌امین درباره افزایش تولید و کاهش قیمت خودروی داخلی را به موزه‌ها فرستاد. با نمایش طنز تلخ سامانه قرعه‌کشی خودرو و انتصاب تعجب‌آور مدیرعامل جدید سایپا، امیدها برای بهبود بازار، روبه‌کاهش است. آقای وزیر! سرمایه اجتماعی دولت را بر باد ندهید.»

کد خبر 683671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha