دستگیری برخی از فعالان فضای مجازی که اقدام به انتشار اخبار محرمانه در شبکه‌های اجتماعی می‌کردند موضوعی است که از سوی برخی نمایندگان مجلس مورد توجه قرار گرفته است. همچنین اجرای سرود سلام فرمانده در کشورهای دیگر نیز اتفاقی است که نمایندگان مجلس در توئیتر به آن پرداخته‌اند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، روح‌الله نجابت، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره فعالیت مجازی یکی از چهره‌های معروف توئیتری در انتشار اخبار نادرست و ایجاد تشویش اذهان عمومی در حساب توئیتری خود به جمله‌ای از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ارجاع داد و نوشت: «امام خمینی-تیر۱۳۶۵: هرکس در هر لباسی و در هر مکانی باشد و زبانش جریان پیدا کند برای اینکه ولو بواسطه بخواهد ایجاد اختلاف بکند بین شما، از جنود ابلیس و مطرود است پیش خدا ومسئول است پیش خدا ولو اینکه آدمی باشد که نماز شبش ترک نمی‌شود. موضوع در کمیسیون امور داخلی کشور دنبال خواهدشد.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم درباره دستگیری برخی از فعالان فضای مجازی در حساب کاربری خود نوشت: «امیدوارم که نقطه‌زنی اخیر "سازمان اطلاعات سپاه" در شناسایی این فساد سیاسی رسانه‌ای در بستر یک پیام‌رسان خارجی، گام اول اقدام مشترک، فوری و قاطع همه عناصر خدوم جامعه اطلاعاتی کشور در سالم‌سازی فضای رسانه‌ای کشور، از اندک محافل شبه‌امنیتی رسانه‌ای منحرف از انقلاب باشد، ان‌شاءالله.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران هم به این مساله توجه داشت و اینطور توئیت کرد: «با کارشبانه‌روزی س‌اط‌سپاه، این باند شناسایی و دستگیر شدند که شایسته تقدیرست. مدتهاست بابت لجن‌پراکنی این افراد شکایت کردم ولی شکایتم بجایی نرسید. امیدوارم واقعا اراده شده باشد این بساط جمع و قوه‌قضائیه شرایط شکایت قربانیان این کانال‌ها را فراهم نماید و حامیان اصلی هم رسوا شوند.»

سپاهی که به هم می‌پیوندد

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی هم به اجرای سرود سلام فرمانده در کشورهای مختلف پرداخت و در توئیتر خود نوشت: «هستیم بر عهدی که بستیم» عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و چشم انداز آتی «امت و امامت» در موج بلند سلام فرمانده تجلی یافته و سپاه حضرت مهدی«عج» از اقصی نقاط جهان در پیوند با یکدیگر میثاق انا علی العهدی میبندند.»

او در دومین توئیت خود نیز با انتشار هشتگ سلام فرمانده و نسخه جدید آن که در کشور بحرین اجرا شده است، نوشت: «سلام للقائد، به موج بلند و جلوه بینظیری از اندیشه راهنما «امت و امامت» تبدیل شده و امروز زمزمه‌های بهم پیوستن سپاه کبیر مهدی «عج» از اقصی نقاط جهان به گوش می‌رسد. از قلب ایران تا یمن و هند و نیجریه و عراق و میانمار و هرجا که دلداده‌ی مهدی موعود، نفس می‌کشد.»

بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز درباره سرود سلام فرمانده، با انتشار هشتگ ظهور نزدیک است، نوشت: «سرود سلام فرمانده و تکثیر سریع آن با ورژن‌های مختلف متناسب با زبانها و فرهنگ‌های متفاوت نشانه‌خوبی از اهتمام و آمادگی نسلی است که آینده را از لوث وجود حیوانات مدرن و بدویت وحشی غرب پاک خواهد کرد. جریان‌های وابسته و مزدور در عذابی سخت به سر می‌برند... ظهور نزدیک است.»

محمد کعب عمیر، ‏‏‏‏نماینده مردم  شهرستان‌های شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم به لزوم تجهیز مسیر زائران اربعین در استان خوزستان اشاره کرد و در توئیترخود نوشت: «انا من الحسین (ع) مردم شریف و ولایتمدار شوش و کرخه مشتاقانه در حال آماده شدن جهت استقبال پرشور از زائران اربعین حسینی بوده و خواستار نگاه ویژه مسئولان به مسیر مواصلاتی طریق الحسین(ع) (عبدالخان - چذابه) هستند.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی هم درباره ظرفیت رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌ها توئیت کرد. به نوشته او «مصوبه افزایش ظرفیت دندان‌پزشکی حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی است و گامی موثر برای دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی خواهد بود. اجرای دقیق این مصوبه‌ برعهده وزارت بهداشت است. مجلس تا حصول نتیجه پیگر تحقق این مهم خواهد بود.»

حجت‌الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوه سرخ در مجلس که عضو کمیسیون تحقیق و فرهنگیِ مجلس نیز هست درباره استعفای وزیر کار نوشت و با اشاره به رئیس‌جمهوری و وزیر سابق کار اینطور توئیت کرد: «آقایِ عبدالملکی رفت! امّا کسی نپرسید که آیا تصمیماتش غلط بود؟ یا رانت و فشار در وزارت خانه‌ عظیم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حدی زیاد بود که اگر باج ندهی کارَت گِره خورده و باید استعفا دهی؟ کسی نپرسید آنجا چه اتفاقی افتاده است!»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی نیز در سه توئیت جداگانه به مساله رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ورزشکاران ایرانی و جهان پرداخت. او در توئیتر خود نوشت: «در تناقضی آشکار، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام می‌کند: "هیچگونه اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد ایران سلاح هسته‌ای داشته یا اینکه برنامه ای برای ساخت سلاح هسته‌ای دارد." و شورای حکام به پیشنهاد آمریکا و سه کشور اروپایی علیه ایران قطعنامه صادر می‌کند.»

او در دومین توئیت خود به مساله کلاس‌های فوتبال اشاره داشت و اینطور توئیت کرد: «علی پروین‌ها، علی دایی‌ها، کریم باقری‌ها و ... تو زمین‌های خاکی کشف شدند و حالا مدارس فوتبال به جای کشف و پرورش استعدادها تبدیل به دکان‌های دونبش پولسازی شده و نتیجه‌اش شده قراردادهای نجومی بازیکنان فوتبال. با تذکر این غائله را فیصله بدهید تا به سوال و استیضاح نرسیده.»

این نماینده مجلس در سومین توئیت خود نیز به رفتار کریستیانو رونالدو در برابری ورزشکار رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: «کریستیانو رونالدو دربازی تیم ملی پرتغال با تیم صهیونیست‌ها از دادن پیراهنش به کاپیتان رژیم قاتل و کودک‌کش اسرائیل امتناع کرد و گفت: "پیراهنم را با قاتل عوض نمی‌کنم. تماشاگران اسرائیلی منفورترین تماشاگرها نزد من هستند." کفش طلائی‌اش را هم به حراج گذاشت و برای کودکان غزه مدرسه ساخت.»

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی، نماینده همدان و فامنین در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم به کم فروشی رواج یافته از سوی برخی تولیدکنندگان معروف اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «طبق اعلام سخنگوی وزارت صمت، ۴۱درصد شرکت‌های معروف، تخلف کم فروشی در وزن اجناس داشته‌اند.آقایان وزارتی چه پاسخی دارند؟؟»

کد خبر 683978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha