همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در دیدار اعضای انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه پردیس قم، گفت: دوران دانشجویی دوران پرتاثیری است و شما در شرایطی که برخی از افراد از خیلی مسائل غافل هستند فرصت دارید تا کمالات علمی و خصوصیات نفسانی خود را بارور کنید.

به گزارش ایسنا، دکتر علی لاریجانی از دوران دانشجویی، تحت عنوان دوران سازندگی یاد کرد و گفت: کسانی موفق‌ترند که ذهنی خلاق داشته باشند و با در نظر گرفتن شرایط ببینند که کجا هستند و چگونه می‌توانند جایگاه خود را چه از لحاظ علمی و چه از نظر تهذیب نفس بالفعل کنند.

وی جوانی را بهترین زمان برای تهذیب نفس دانست و گفت: کسانی موفق‌ترند که از این فرصت استفاده کنند.

علی لاریجانی خطاب به مسوولان انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تردیس قم، گفت: کار شما برای پیدا کردن راه درست سخت است، کسانی که می‌خواهند ظرفیت آن‌ها افزایش یابد، تنها با مسائل علمی جایگاه‌شان افزایش نمی‌یابد مسائل دیگری هم است که باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: اگر اندیشه‌ی علمی افزایش یابد، ولی معنویت رشد پیدا نکند، پیشرفتی حاصل نشده است.

نماینده‌ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در برخی موارد شاهد چنین مسائلی بوده‌ایم که نتیجه‌ی آن بیان اندیشه‌های غلط بود.

او هم‌چنین با تاکید بر نگاه جامعه به جهان هستی دانشجویان را به کتاب و کتاب‌خوانی توصیه کرد و گفت: برای آن‌که تسلط خوبی بر مسائل پیرامون خود داشته باشیم باید در کتاب‌خواندن نظم را پیشه کنیم و سعی کنیم از کتاب‌های پرمحتوا و تاثیرگذاری چون کتاب عدل الهی اثر شهید مطهری بهره بگیریم.

لاریجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد بی‌بندوباری‌های انتخاباتی گفت: نکته‌ای که رهبر اشاره کردند، حرف اصیلی است که ما دچار پدیده‌ی بی‌بندوباری شده‌ایم و ایشان در واقع بهترین واژه را در این زمینه به‌کار برده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد تحلیل شرایط ایران، در صحنه‌ی بین‌الملل گفت: برای تحلیل شرایط فعلی، باید با نگاه درونی و بیرونی به آن بنگریم. ما از نظر موقعیت صحنه‌ی بین‌المللی از امتیازات بالایی برخوردار هستیم.

رییس قوه مقننه با اشاره به انقلاب اسلامی گفت: استقلال سیاسی که در پرتو انقلاب به وجود آمده و ما آن را حفظ کرده‌ایم پرهزینه ولی اثرگذار بوده است و نتیجه‌ی آن این شد که به کشور تاثیرگذار مستقیم در منطقه تبدیل شدیم.

لاریجانی با بیان این که استراتژی ما در طول سی سال گذشته از انقلاب حفظ شده است، آن را امر مهمی ارزیابی کرد و گفت: تمام رهبران ایران کارنامه‌ی درخشانی در این سی سال داشته‌اند و کشور را به خودباوری سوق داده و از تقسیم‌های ارباب و رعیتی که در آن زمان بود، نجات دادند.

او با اشاره به اشغال افغانستان توسط آمریکا، گفت: آمریکا وقتی افغانستان را گرفت از مستی نعره می‌زد، وقتی عراق را اشغال کرد آن‌چنان غروری داشت که کسی جلودار آن نبود، سپس جنگ سی‌وسه روزه را به راه‌انداخت و اسراییل را تحریک کرد تا همه جا را بگیرید و فکر می‌کرد که کار دیگر تمام شده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تنها کشوری که جلوی یک‌جانبه‌گرایی آمریکا ایستاد و صدای حریت را بلند کرد، ایران بود و این صدا سبب زدن جوانه‌هایی در منطقه شد.

رییس مجلس اظهار کرد: استقلال‌طلبی ایران را امام راحل پایه‌گذاری کرد و این حرکت استراتژیکی بود که در حال حاضر نیز ایران آن را دنبال می‌کند و در واقع ایران را کشوری استقلا‌ل‌طلب بر جهان معرفی کرده است.

وی تاکید کرد: دوران یک‌جانبه‌گرایی آمریکا به سر آمده و در واقع یک‌جانبه‌گرایی آمریکا مرده است.

نماینده مردم قم در مجلس به برخی اتفاقات در آستانه‌ی انتخابات اشاره کرد و گفت: در داخل کشور برخی اتفاقات و سروصداها ایجاد می‌شود که این مهم نیست چون بخشی از آن به دلیل گرم کردن تنور انتخابات است.

لاریجانی تاکید کرد: خط اصیل انقلاب و پیروی از خط امام (ره) و رهبری دو نکته‌ی مهمی است که باید بدان توجه کرد.

او با بیان این‌که حق‌گرایی خوب است، گفت: برای بیان حق نباید برخی مسائل را زیرپا گذاشت، الان کشور نیازمند آراستگی ادبیات است که تراز فکر انقلاب را معنادار کند، برخی نقدها نیز بسیار اساسی است.

رییس قوه مقننه در پاسخ به سوال دیگری از دانشجویان درباره اصولگرایی گفت: این که دانشجویان مسائل کشور را زیر ذره‌بین دارند مانع مباهات و نشان‌دهنده‌ی نوعی بالندگی فکری در میان دانشجویان است.

وی اصولگرایی را جریانی عریض و یک‌راه دانست و گفت: رسانه‌ای شدن برخی مسائل اصولگرایی امری مثبت است، اصولگرایی آرمان انقلاب و نظرات امام (ره) و رهبری است.

لاریجانی با اذعان به وجود اختلاف در میان اصولگرایان گفت: اصلوگرایان در رفتارهای اقتصادی، سیاسی و خارجی خود دارای نقاط اختلاف هستند و اگر این موضوع زمانی منضبط شود، خوب است.

وی وجود اختلاف در برخی مسائل را امری طبیعی عنوان کرد.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری درباره کردان گفت: اگر نهادی احساس می‌کند کژی در جامعه وجود دارد باید آن را بگوید و این هیچ اشکالی ندارد.

رییس مجلس با بیان این که قوای سه گانه لزومی به اتفاق نظر ندارند، گفت: قوه‌ی مقننه دنبال تضاد نیست، بلکه ما دنبال رفاقت هستیم و اگر مشکلی هم باشد بیان می‌کنیم.

او درباره برخی از مصوبات مجلس به خصوص طرح تحول اقتصادی گفت: ما به مصوبات مجلس واقف هستیم و در خصوص طرح تحول اقتصادی نیز کمیسیون ویژه‌ای در این زمینه گذاشته شده است.

وی ادامه داد: اگر بیان اختلافات بین مسوولان در حد کارشناسی و با ادبیات صحیح باشد باعث بالندگی کشور می‌شود، ولی اگر به نزاع تبدیل شود، مشکل‌ساز است.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: برخی مدیران درحد آن مسوولیت واگذار شده نیستند و فکر می‌کنند هر اختلافی نزاع است.

وی تدوین قوانین و نظارت را دو کار مهم مجلس دانست و گفت: خیلی از مجالس دنیا، به جای نوشتن قانون نظارت دارند و مجلس ما به هر دوی این کار نیازمند است.

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی قوانین مربوط به اصل 44 قانون اساسی باید عوض شود، تا شاهد رشد و بالندگی بیش‌تری باشیم.

لاریجانی با بیان این که در مجلس نوعی بیداری حاکم است، افزود: درست است که هر لحظه یک سری افراد برای مجلس موجی ایجاد می‌کنند، اما مجلس نشان داده است که می‌تواند همه‌ی مسائل را جمع کند.

رییس قوه مقننه در پایان، خاطرنشان کرد: خط مشیء‌ مجلس درکل تضاد نیست و قصد وارد شدن به کارهای خرد را ندارد.

کد خبر 68256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز